روایت ناگفته آقامحمدی از بازشماری آرا در سال 88

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی دستخط، ناگفته‌هایی را از بازشماری آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 مطرح کرد. به گفته او در آن سال با بازشماری تمام آرا در مدت چهار ماه موافقت شده و مجوز این کار از رهبر انقلاب گرفته شده بود، اما میرحسین موسوی پای کار نیامد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۲۷

آقامحمدی با اشاره به دیداری که پیش از انتخابات با موسوی داشت، گفت: من از ایشان پرسیدم طرح شما چیست؟ گفتند یعنی چه؟ گفتم آن زمان که نخستوزیر بودید مدل اقتصادی که فکر میکردید، دیگر الان شدنی نیست. صحبت دیگر درباره ولایت فقیه بود. گفتم بالاخره یک حرفهایی زدی. آنها چه میشود. بالاخره در این موقعیت رهبری نظام وجود دارد، تمکین شما چه میشود؟ ایشان گفت بعدا با هم صحبت کنیم. گفتم پس خواهش میکنم وقتی بگذارید چون نکته کلیدی است. این وقت را هم نگذاشت. ولی ایشان زمانی که مسأله رای پیش آمد، برخی اعضای ستادش در تبریز و همدان نزد من آمدند، سر آن پنج روزی که وقت بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا شما جزو کمیته هفت نفره بودید؟ گفت: نخیر. من جزو آنها نبودم. به من گفتند بیایید برویم با مهندس صحبت کنیم. اینها اعضای ستاد بودند و مهندس هم وقت داد و ما هم رفتیم. صحبتی خدمت ایشان کردیم. آنجا همه حرفم این بود که شما از فرصت استفاده کنید، ایشان گفت دیگر تمام است. من گفتم نه. شما طرحت را بده تا ما مطرح کنیم. الان هم شما مورد احترام هستی. ایشان ما را به ستاد انتخاباتیاش ارجاع داد که داستانش طولانی است.

وی افزود: آنجا همه کاری که آنها میخواستند انجام دادیم، اما موفق نشدیم. به توافق نرسیدند. والا ما در حدی که رهبری هم دستور دادند آن کار انجام شود و بازشماری اجازه داده شد که چهار ماه طول میکشید و انطباق همه آرا با ته شناسنامهها انجام میشد.

آقامحمدی در پاسخ به این که آیا مجوزش را گرفتید، گفت: این مطلب تاکنون هیچ جا گفته نشده است. مجوز همه اینها را رهبری صادر کردند. من مامور شدم. برای این اجرا رفتیم. شورای نگهبان هم پای کار آمد، اما نشد. کاری با نشدنش نداریم. وی در پاسخ به سوال مجری که پرسید، نشد یعنی چه؟ گفت: پای کار نیامدند. مجری پرسید، یعنی تیم آقای میرحسین موسوی نیامدند؟ که آقامحمدی گفت: بله. داستانی دارد که موضوع تاریخ ایران است و باید بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها