اعضای باند جنایتکاران افغان که در جریان یک پرونده گروگانگیری فوتبالیست جوان و در پرونده فروش سکه‌های تقلبی دو مرد را کشته بودند، به اتهام ارتکاب سه جنایت محاکمه می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۶۴
محاکمه باند خشن به اتهام 3 جنایت

به گزارش جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از 15 مرداد سال 92 و در پی ناپدید شدن پسری جوان به نام امید در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پدر امید پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: پسرم در تیم جوانان باشگاه سایپا بازی می‌کند . او پس از این که با خودروی پراید سفیدش از خانه خارج شد، چند ساعت پس از آن فردی ناشناس با من تماس گرفت و در ازای آزادی پسرم ده میلیون تومان طلب کرد. من نیز که در آن شرایط فقط به فکر نجات جان پسرم بودم، این پول را به حساب درخواستی آنها واریز کردم، اما تاکنون خبری از پسرم نشده است. این در حالی بود که فردای همان روز، جسد امید در حالی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود، در یک چاه کشاورزی پیدا شد.

کارآگاهان اداره دهم با بررسی تراکنش مالی حساب بانکی اعلام شده از سوی آدم‌ربایان برای واریز پول، موفق به شناسایی فردی افغان به نام نوید شدند. در تحقیقات از این شخص، کارآگاهان دریافتند او در زمینه انتقال پول افاغنه مقیم ایران به کشور افغانستان فعالیت می‌کند.

نوید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش مردی افغان به نام عبدا... با واریز مبلغ ده میلیون تومان به حسابم از من درخواست کرد این پول را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کنم و من نیز طبق روال کاری خود، این مبلغ را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کردم و هیچ اطلاعی از جنایت ندارم. با شناسایی عبدا... 57 ساله و بررسی سوابقش مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت، سرقت مسلحانه و سرقت‌های به عنف است. متهم همزمان با این جنایت از ایران فرار کرده بود. پس از گذشت بیش از دوسال از این جنایت و در پی وقوع دو فقره قتل مشابه که طی آن دو نفر هنگام خرید سکه‌های عتیقه به قتل رسیده بودند، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی دریافتند هر دو جنایت توسط گروهی از مجرمان افغان انجام شده است.

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده درباره مشخصات دو عضو این گروه از مجرمان به نام‌های «عبدا...» و «شکرا...» کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده پلیسی دریافتند این دو نفر همراه تعدادی دیگر از مجرمان افغان قصد دارند بار دیگر و به همان شیوه فروش سکه‌های عتیقه اقدام به سرقت کرده و به احتمال بسیار زیاد مرتکب جنایتی دیگر شوند. با شناسایی مخفیگاه جنایتکار افغان در محدوده میدان هروی، کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه عبدا.. و شکرا... را همراه دو همدست دیگرشان دستگیر کردند. متهمان به دو جنایت معترف بودند، اما درباره قتل جوان فوتبالیست سکوت کرده بودند. چندی پیش ماموران فایل صوتی به دست آوردندکه نشان می‌داد چهار نفر از متهمان در قتل اونقش داشته‌اند.

بعد از آخرین دفاع متهمان پرونده سرکرده و سه همدستش بابت نقش داشتن در سه فقره جنایت و آخرین همدست آنها به اتهام ضرب و جرح عمدی با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا متهمان به اتهام جنایت‌های هولناکی که مرتکب شده‌‌اند، محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها