سید‌حسن نصرا...، دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان، عصر دیروز در مراسم گرامیداشت سران شهید حزب‌ا... در بیروت تحت عنوان حفظنا الوصیه سخنرانی کرد. به‌گزارش العالم، دبیر کل حزب‌ا... لبنان در آغاز سخنرانی خود گفت: مقاومت را پس از آن که پیروزمندانه از جنگ 33 روزه خارج شدیم، حفظ و بعد از آن نیز مقاومت کردیم.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۷۰

از شدیدترین و سختترین جنگ جهانی علیه مقاومت و محور مقاومت خارج شدیم. مسیر مقاومت امروز پویاتر و زندهتر است بهرغم این که چالشها نیز بزرگتر شده است. وی تصریح کرد: همه منطقه امروز در مرکز نبرد نفت و گاز قرار گرفته است. موضوع لبنان جدای از کل منطقه نیست. حرص و طمع، شیوه مسئولان کاخ سفید شده است و آمریکا از بابت این که به طور آشکار این شیوه را اعلام کند، شرم نمیکند.

سیدحسن نصرا... در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش میکند از کاخ سفید و ترامپ و بی توجهی و سستی جهان عرب برای ضمیمه کردن جولان به فلسطین اشغالی بهرهبرداری کند. برخی از سران عرب و بیگانه از وجود ثروت نفتی و گازی عظیم در سوریه سخن میگویند و این یکی از عوامل تنش بر سر این کشور است. وی افزود: اشغالگر آمریکایی برای حفظ تفالههای داعش در سوریه، تلاش و از اقدامات دیگران برای نابودی باقیمانده عناصر تروریستی جلوگیری میکند. بقای آمریکای اشغالگر در سوریه به وجود چاههای نفت و گاز در شرق فرات مربوط میشود. آمریکا بیش از 500 میلیون دلار تا 750 میلیون دلار تحت عنوان حمایت از کردها در سوریه تخصیص داده است. کردها باید از تجارب گذشته درس بگیرند. بدانید آمریکا شما را ابزار دست خود کرده و در نهایت کار، شما را به ثمن بخس میفروشد. مهمترین میادین نفتی در سوریه در شرق رود فرات است. کاخ سفید با چشم نفتی به عراق مینگرد و مواضع آمریکا در عراق صرفا مبتنی بر منافعی است که میتواند از ثروت نفتی این کشور ببرد. ترامپ کسی است که به وعدههای انتخاباتیاش عمل میکند. او گفته اشتباهات دولت قبل آمریکا در عراق را تکرار نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها