مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد:

برقراری پرواز آبادان به اروپا در آینده‌ای نزدیک

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : در حال رایزنی با چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پرواز آبادان به اروپا هستیم تا شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذاران در این منطقه باشیم .
کد خبر: ۱۱۱۹۴۰۲

به گزارش جام جم ،اسماعیل زمانی اظهار کرد : این سوابق با تمدن جدید شکل گرفته و فرهنگ مردم این شهر با فرهنگ جدید بشری عجین شده است به طوری که نوترین و بهترین مسائل فرهنگی در این شهر به منصه ظهور میرسد.

وی افزود : این منطقه میتواند ظرفیت پایلوت مسائل مختلف فرهنگی، هنری، گردشگری و سرمایه گذاری در کشور باشد و آن را به سایر نقاط کشور منتقل کند.

زمانی، به بودجههای فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: اخیرا نیز بودجههای فرهنگی و هنری در منطقه آزاد اروند رشد خوب و قابل قبولی داشته است.وی ادامه داد: امیدواریم در راستای توسعه فرهنگی و هنری منطقه به سمت پایلوت شدن پیش برویم و تشکیل اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند نیز در همین راستا بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برگزاری جشنوارههای هنری نیز در ارتقای فرهنگی جامعه نقش دارد و انتظار جامعه را برای رشد و توسعه بیشتر میکند و توجه و عمق نگاه مردم را افزایش میدهد.وی از اختصاص برنامههای جزئی و کلان برای توسعه در منطقه خبر داد و بیان کرد : طرحهای اجرایی در حوزههای مختلف جزئی و کلان مشخص شده است، همچنین طرحهای زیر ساختی مختلفی را در حال اجرا داریم اما این طرحها زمانی به چشم می آید که به نتیجه برسد.

زمانی با اشاره به اطلاع رسانی اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در زمینههای عمرانی شهری و روستایی، فرهنگی، هنری، گردشگری و سرمایه گذاری، اظهار کرد : تلاش میکنیم اقداماتی که از سوی سازمان به صورت جزئی و کلان در منطقه به انجام میرسد اطلاع رسانی شود و در این زمینه اصحاب رسانه باید مزایای این منطقه را مانند معافیتهای مالیاتی اطلاع رسانی کنند تا مردم از این حقوق خود آگاه شده و مطالبه گر آن باشند.

وی از برقراری پرواز آبادان به اروپا در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت : لغو روادید اتباع خارجی در منطقه به معنای عدم کنترل نیست زیرا زیرساختهای کنترلی در منطقه موجود است. همچنین به دنبال مذاکره با شرکتهای هواپیمایی هستیم تا پروازی از آبادان به اروپا داشته باشیم و اتباع اروپایی بتوانند راحت تر به منطقه آزاد اروند سفر کنند و در این منطقه شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذاران اروپایی باشیم.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برقراری پرواز آبادان به اروپا را یک رویداد مهم برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در منطقه دانست و افزود: بعد از این اتفاق رخدادها و کنفرانسهای بین المللی نیز میتواند در منطقه آزاد اروند برگزار شود که این موضوع گردشگری را در حوزههای مختلف تقویت میکند.

وی ادامه داد : گردشگری و کسب و کار خرد دو حوزه مهم و زودبازده در بحث رونق اقتصادی هستند که میتوانند باعث اشتغالزایی فراوانی در منطقه شوند.

زمانی تصریح کرد : مدیران منطقه آزاد اروند موظف هستند در همه امور اطلاعات درست و دقیقی را در اختیار مردم قرار دهند چراکه مردم حق دارند از حقوق خود مطلع شوند و هر چقدر که سطح آگاهی مردم بالا برود آنها دیگر فریب ظاهر کاریها را نمیخورند و از سطحی نگری دور میشوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت : ما در بحث اطلاع رسانی دارای ضعفهای بسیاری هستیم و برای آبادان و خرمشهر آرزوهای فراوانی داریم اما همه آنها برآورده نمیشوند زیرا زمانی این آرزوها برآورده میشوند که ما برای آنها برنامههایی را تدوین کرده باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

همچنین موعود شمخانی ، معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در حوزه عمرانی در روز 21 بهمن ماه امسال با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور چند طرح عمرانی را کلنگ زنی میکنیم که سازه بال شمالی بیمارستان آیت الله طالقانی به مبلغ 10 میلیارد تومان، تجهیز بیمارستان 32 تخت خوابی اروند کنار به مبلغ 8 میلیارد تومان، افتتاح دو مدرسه در روستاها و افتتاح طرح بهسازی چمن و شبکه فاضلاب روستاها از جمله این طرحهاست.وی افزود : تجهیز و راه اندازی بارانداز تجاری شلمچه نیز در برنامه ما است. همچنین کلنگ زنی تکمیل ساحل سازی اروند صغیر به مبلغ 35 میلیارد تومان در عرض یک سال و نیم انجام میشود که طی این برنامه منطقه اروند صغیر بسیار بهتر و زیباتر از اروند حال حاضر میشود.

شمخانی به طرح اتصال راه آهن شلمچه به بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت : این طرح نیز در این روز کلنگ زنی میشود که بعد از اتمام آن شهرکهای صنعتی خرمشهر و آبادان به راه آهن کشور متصل میشوند.

معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد :همچنین در این روز طرح فاز دوم ترمینال فرودگاه آبادان به مبلغ 28 میلیارد تومان، بهسازی معابر عمومی در روستاها و تعدادی پارک در شهر کلنگ زنی میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها