کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش دمای هوا تا میانه هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا میانه هفته آینده کاهش دما را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۰۷
کاهش دمای هوا تا میانه هفته آینده

به گزارش جام جم آنلاین، معصومه احمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از غرب، شمال غرب، دامنه زاگرس، مرکز، سواحل شمالی و دامنه های البرز و شمال شرقی کشور خواهیم بود.

وی گفت: بارش برف و باران در استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و بخش های شمالی ایلام، همدان، مرکزی و غرب استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تا حدودی بخش هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین در استان های شمالی کشورمان مانند گیلان، مازندران و همچنین در بخش جنوب غرب کشورمان و ارتفاعات خوزستان پیش بینی می شود.

احمدی افزود: به تدریج در زنجان، قزوین، لرستان، البرز و تهران نیز بارندگی به شکل برف و باران خواهیم داشت و به تدریج این بارندگی به شرق کشور هم می رسد.

وی گفت: امروز عمده بارش ها باتوجه به کاهش دما به شکل برف و باران پیش بینی می شود و روز یکشنبه این سامانه به سمت شرق حرکت می کند.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: از میزان بارندگی ها در غرب کشور کاسته و به تدریج قطع می شود.

احمدی گفت: پیش بینی می کنیم باتوجه به افت محسوس دما هوای سرد تا روزهای میانی هفته آینده در کشور بماند.

وی افزود: دمای کمینه در بیشتر مناطق کشور به زیر صفر می رسد و در بیشتر مناطق شمال غرب کشور از جمله آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل برای صبح یکشنبه و دوشنبه هوای کمینه به 15 تا 20 درجه زیر صفر می رسد.

احمدی گفت: بارش و لغزندگی جاده ها و کولاک در ارتفاعات شمال غرب، البرز و بخش هایی از دامنه زاگرس پیش بینی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها