اولین دوره کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی در مرحله اول خود به صورت آزمایشی در ده کتابخانه عمومی شهر تهران، در دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان به صورت رایگان برگزار شد که استقبال خوب اعضا در این کتابخانه‌ها را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۶۷

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، این کارگاههای آموزشی در گروه بزرگسالان (ویژه اعضای متأهل) در پنج کتابخانه شقایق، محقق حلی، شهید آیت، دانشمند و معراج در شهر تهران برگزار شد و استادان روان شناسی در ده جلسه به صورت هفتگی، سرفصلهایی چون گوش دادن، حل تعارض، حل مساله مشترک، ارتباط با خانواده همسر و شناسایی تلههای عاطفی زندگی مثبت به اعضای بزرگسال این کتابخانهها ارائه دادند.

مژگان حمیدپور، مسئول کتابخانه شقایق درباره برگزاری این کارگاهها گفت: از آنجا که ما در کتابخانه شقایق، سابقه برگزاری کلاسهای مهارت زندگی را با محوریت معرفی کتاب داشتیم، میتوانم بگویم که این کارگاهها مکمل بسیار مناسبی برای مطالب ارائه شده به اعضای کتابخانه ما بود. به طوری که یافتن مشکلات روابط در زندگی مشترک، حل آنها و دست یافتن به نگرشی نو در رفتار و بهطور کلی در زندگی، دستاورد این کارگاه بوده که همه اعضای حاضر به آن اذعان دارند. رایگان بودن شرکت در این کارگاهها برای اعضا، امتیاز ویژه این دوره آموزشی است که حمیدپور در این باره عنوان کرد: ضرورت آموزشهای مهارت زندگی مشترک برای متأهلان امروز برای مردم مشخص است، اما همه مردم نمیتوانند از پس هزینه کلاسهای مشاوره روانشناسی برآیند. بر این اساس رایگان بودن این کلاسها فرصت مناسبی برای اعضای متأهل کتابخانه شقایق بود که فارغ از هزینههای سنگین مشاوره، بتوانند به مهارتهای ارائه شده در این کارگاهها مجهز شوند.

حسین محمدزاده، مسئول کتابخانه معراج نیز به استقبال خوب اعضای بزرگسال این کتابخانه از کارگاههای مهارتهای زندگی اشاره کرد و گفت: کتابخانه معراج در منطقهای از شهر تهران قرار گرفته که مردم آن عموما با فضای کارگاههای آموزشی آشنایی نداشتهاند و به همین دلیل مباحث ارائه شده در این کارگاه برایشان بسیار نو و جذاب بود؛ به طوری که سایر اعضای کتابخانه معراج، مکررا درخواست برگزاری چنین کارگاههایی را در مقاطع دیگر سنی نیز مطرح میکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها