سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران از شناسایی هویت یکی از سه پیکر کشف شده سانچی خبر داد و گفت: صورت یکی از پیکرها نسبتا سالم بود و از طریق عکس‌هایی که ارسال شد، پدر یکی از جان‌باخته ها، چهره پسر خود را تشخیص داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۷۴

به گزارش ایسنا، محسن بهرامی با بیان این که فرآیند اخذ آزمایش دی.ان.ای از خانواده جانباختهها به پایان رسیده و بزودی با پیکرها مطابقت داده خواهد شد، افزود: البته تا دی.ان.ایها مطابقت داده نشود و شفافسازی قانونی صورت نگیرد، دولت چین اجازه اعلام هویت این پیکرها را نمیدهد. همچنین رایزنیهای زیادی از طریق وزارت خارجه صورت گرفت تا پیکرها به ایران منتقل شود، اما چین موافقت نکرد و اعلام کرد و گفت تا زمانی که هویتها مشخص نشود، پیکرها منتقل نخواهد شد.

وی از آغاز رمزگشایی از جعبه سیاه سانچی و کشتی کریستال به شکل همزمان در روز جاری (چهارشنبه) خبر داد و افزود: از آنجا که هنگام بازگشایی جداگانه جعبه سیاه، ممکن است اجازه حضور طرف مقابل فراهم نشود، قرار شد جعبه سیاه هر دو کشتی به شکل همزمان باز شود تا هرکس اطلاعات خود را به طرف مقابل ارائه کند. نیروهای چینی پیش از این برای کاوش نفتکش، یکدستگاه ربات زیردریایی به عمق 110 متری دریا فرستاده بودند که سخنگوی شرکت ملی نفتکش درباره آخرین اطلاعات آن هم گفت: این ربات کار خود را در چند مرحله انجام میدهد و پس از آن که نهایی شد، چین گزارش خود را به ما اعلام میکند. هنوز گزارشی از این ربات ارائه نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها