انتخابات میزبانی جام جهانی 2022 یکی از ناعادلانه‌ترین و کثیف‌ترین تصمیمات فدراسیون جهانی فوتبال بود که توسط سپ بلاتر اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۲۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیلی میل نوشت، بونیتا مرسیادس که از اعضای مذاکرهکننده برای کسب امتیاز میزبانی جامجهانی 2022 بود و به ناکامی رسید، در کتاب خود پردهای جدید از فساد میزبانی جام جهانی 2022 برداشت.

در این کتاب که نام آن whatever it takes the inside story of the fifa way است، نوشته شده سپ بلاتر رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال در سال 2010 پیش از رایگیری برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 طی تماس تلفنی با باراک اوباما، رئیسجمهور وقت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد میزبانی کار سختی است و از عهده شما بر نمیآید.

بونیتا پس از تحقیق و بررسی در کتاب خود مینویسد: روسیه یک کشور شایسته است که هیچوقت میزبان جام جهانی فوتبال نبوده و از طرف دیگر آمریکا هم با اسپانسرها، رسانهها و هواداران خوب میتوانست میزبان باشد اما بلاتر در جلسهای که در کاخ سفید سال 2009 برگزار شده بود، اعلام کرد قطر برنده خواهد شد، چون رای اروپاییها همه به سمت قطر است.

بلاتر قبل از اینکه رایگیری شود صدمیلیون دلار از پخش تلویزیونی قطر دریافت کرد. نیکلاس سارکوزی رئیسجمهور فرانسه که یکی از متهمان در انتخاب میزبانی قطر است نیز به پلاتینی اصرار کرد قطر برنده شود. بلاتر قول میزبانی قطر را به شرطی داده بود که محمد بن حمام در انتخابات 2011 از ریاست فیفا کنار بکشد و با بلاتر رقابت نکند و همینطور هم شد. او چند روز قبل از انتخابات به اتهام فساد اخلاقی از فیفا اخراج شد در صورتی که او اتهام اخلاقی نداشت بلکه طبق قول و قرار باید کنار میرفت.

بلاتر ایمیلی به شیخ جاسم آن ثانی زد که موضوع حل شد و قطر میزبان میشود. برنده شدن برای میزبانی براساس توانایی نبود بلکه مبالغ پرداختی تعیینکننده بودند. فدراسیون آلمان هم برای حمایت از ما (استرالیا) توافق کرد و ...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها