ستاره هلندی و گرانقیمت لیورپول که اکنون گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال شناخته می‌شود روی پیراهن خود فقط نام کوچکش را درج کرده است. به گزارش جام‌جم آنلاین، ویرجیل فن دایک بتازگی از ساوتهمپتون به لیورپول پیوسته است.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۸۸

انتقال او هزینهای 75 میلیون یورویی دربرداشت که او را به گرانترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل کرده است. این هلندی در لیورپول فقط نام کوچکش یعنی ویرجیل را پشت پیراهنش درج میکند. بسیاری میپرسند چرا او فقط نام کوچکش را مینویسد؟ او در این باره توضیح داده است: پدرم زمانی که ما کوچک بودیم براحتی همسر و فرزندان خود را رها کرد و از پیش ما رفت، من هم به همین دلیل نام فامیلی او را پشت پیراهن خود ثبت نکردم به دلیل اینکه او وظایف پدری خود را خوب انجام نداده است و صلاحیت ثبت فامیلی او پشت پیراهن مرا ندارد.

شگفتی‌‌های حیات وحش

خبرگزاری مهر چند عکس از زندگی مسالمتآمیز یک پلنگ در کنار زرافهها منتشر کرده است. این عکسها در منطقه ماسایی مارای کنیا گرفته شده است.

چراغ زلزلهنشان !

این چراغ زیبا و ساده در زمان زلزلههای بزرگ در سراسر جهان با نوسانات نوری و صدای غرش مانند، از وقوع زلزله خبر میدهد.

به گزارش فردا نیوز، این چراغ به دادههای IRIS (موسسه تحقیقاتی زلزلهشناسی) متصل است و تنها چند دقیقه پس از وقوع هر زلزله بزرگ در سراسر جهان، نسبت به آن واکنش نشان میدهد. زیبایی این چراغ در کنار ویژگی خاص آن، درست همانند بازسازی رابطه انسان و زمین است که در کنار همه زیباییهایش، اندکی ترس و دلهره نیز وجود دارد.

گوزن عاشق

گوزن عاشق نام گوزنی است که شاخهایش به شکل قلب درآمده و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفتهاست.

جالب آنکه هرسال شاخ گوزنها میافتد و دوباره رشد میکند، ولی همچنان به شکل قلب درمیآید.

کشف دورترین کهکشان عالم

تلسکوپهای فضایی هابل و اسپیتزر موفق شدند با بهرهگیری از اثر همگرایی گرانشی، کهکشانی کوچک و نوزاد را در شرایطی کشف کنند که فقط 500میلیون سال از عمر عالم میگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، پروژه «RELICS»، یکی از ژرفترین نقشهبرداریهای عالم با استفاده از تلسکوپهای فضایی هابل و اسپیتزر، با چاشنی خوششانسی همراه شد و پژوهشگران توانستند به معنی دقیق کلمه، سوزنی را در انبار کاه بیابند! آنها توانستند با بهرهگیری از پدیده همگرایی گرانشی، تصویری تقویتشده و پیچوتاب برداشته از دورترین کهکشان عالم را کشف کنند.

این کهکشان نوزاد -JD 0615 SPT نام گرفته است.

کالیفرنیا لبریز از گل شد !

در هفتههای گذشته بارش باران سنگین در شمال کالیفرنیا، توفانی از گل را به سمت، این مناطق روانه کرد.
به گزارش تابناک، فاجعهای که 17نفر را به کام مرگ فروبرد. حدود 8 نفر نیز تاکنون در این اتفاق عجیب گم شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها