جام‌جم از سرنوشت بازار تلفن همراه گزارش می‌دهد

گوشی‌ های قاچاق؛ گوش به زنگ!

به دلیل اجرای طرح رجیستری واردات رسمی گوشی دو برابر شد!

چند هفته قبل طرح رجیستری به صورت رسمی آغاز به کار کرد و تا به این لحظه گوشی های برند اپل، گوگل، بلک بری و موتورولا را به صورت کامل در برگرفته است. در این طرح که با هدف جلوگیری از قاچاق و واردات غیر قانونی صورت گرفته، گوشی هایی که در سامانه ثبت نشده باشند توسط اپراتور ها پشتیبانی نخواهند شد. اما با این حال طرح رجیستری باعث شده قیمت گوشی‌ها به دلیل اخذ گمرکی و عوارض، افزایش پیدا کند و کاربران نهایی متحمل پرداخت این افزایش هزینه شوند!
کد خبر: ۱۱۱۰۲۷۳
به دلیل اجرای طرح رجیستری واردات رسمی گوشی دو برابر شد!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با مهر گفته است:

در آبان و آذر که فاز اول اجرای این طرح آغاز شده، واردات رسمی گوشی های تلفن همراه به کشور دو برابر شده است.

مجری طرح رجیستری افزود:

بر این اساس شاهد آن هستیم که واردات قانونی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و این امیدواری وجود دارد که واردات قاچاق روز به روز تضعیف شود.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران مقرر شده بود تا سامانه ای جهت ثبت گوشی های مسافری طراحی شود که بر این اساس ظاهرا در موعد مقرر این اتفاق رخ نداده و برای جلوگیری از بروز مشکل برای مردم به زودی تمهیدات جدیدی را در خصوص تلفن همراه وارداتی به صورت کالای همراه مسافر خواهیم اندیشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها