رشد 1000 درصدی واردات قانونی اپل با اجرای رجیستری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاثیرات اجرای رجیستری را با شرح آمار تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۶۶

محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار آمار واردات گوشی تلفن همراه براساس مجوزهای ترخیص صادرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با تاکید بر رشد واردات انواع گوشی از مبادی رسمی اظهار کرد: واردات انواع گوشی از مبادی مجاز رشد 400 درصدی و گوشی‌های ساخت شرکت اپل به صورت خاص رشد 1000 درصدی را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: به نمایندگی از همه دست‌اندرکاران اجرای طرح در دولت بویژه وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از همه مردم بزرگوار کشورمان در همراهی برای مقابله با پدیده ناپسند و خسارت‌آور قاچاق، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، پروژه رجیستری یا ثبت گوشی تلفن همراه در حالی که مدت‌ها به عنوان راهی برای جلوگیری از قاچاق عنوان شده بود، در نهایت از مهرماه بار دیگر با پایش سیستم شبکه تلفن‌های همراه کلید خورد. فاز دوم این طرح نیز با اعمال سیاست برای گوشی‌های شرکت اپل آغاز شده و در ادامه‌ این طرح،سایر برندهای گوشی برای اعمال سیاست توسط رگولاتوری اعلام شدند.

گمرک نیمه آذر امسال آماری اعلام کرده بود که براساس آن واردات انواع گوشی‌های تلفن همراه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری نزدیک به یک میلیون و 742 هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده است که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به میزان 235 میلیون و 400 هزار دلار بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها