نشانه اصلی کمبود ویتامین K خونریزی شدید است که از اختلال در تشکیل لخته‌های خونی ناشی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۷

بیشتر افراد بزرگسال میزان کافی از ویتامین K را از طریق مصرف خوراکی‌ها و آنچه بدن به طور طبیعی تولید می‌کند، دریافت می‌کنند. با این حال، برخی داروها و بیماری‌ها، تولید ویتامین K را کاهش می‌دهند و از جذب آن جلوگیری می‌کنند. البته کمبود ویتامین K در نوزادان شایع‌تر است. همچنین بزرگسالانی که از داروهای ضد انعقاد، آنتی بیوتیک‌های مداخله‌گر در تولید و جذب ویتامین K، میزان بالایی از ویتامین A یا E مصرف می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به کمبود ویتامین K هستند. کمبود این ویتامین می‌تواند ناشی از بیماری باشد که مانع جذب صحیح چربی می‌شود.

شایع‌ترین علائم کمبود ویتامین K شامل کبود شدن بدن، ظاهر‌شدن لخته‌های خونی کوچک زیر ناخن‌ها، تیره شدن رنگ مدفوع یا وجود خون در آن و وجود خون در غشای مخاطی می‌شود .

در صورتی که کمبود ویتامین K تشخیص داده شود، برای فرد مصرف مکمل‌ این ویتامین به نام فیتونادیون تجویز می‌شود. / ایسنا

کم‌خوابی بارداران به رنگ دیابت

تحقیقات جدید نشان داده ، کمبود خواب با دیابت بارداری و قندخون بالا در زنان باردار مرتبط است.

بارداری موجب بروز تغییرات هورمونی زیاد در بدن و باعث دیابت و مقاومت به انسولین می‌شود. جفت مقدار زیادی انسولین برای مقابله با این هومورن‌ها تولید می‌کند. چاقی، سابقه دیابت بارداری در بارداری قبلی، وزن بالای نوزاد قبلی (بالای 4 کیلوگرم)، سابقه بی دلیل زایمان نوزاد مرده، سابقه خانوادگی دیابت، ابتلا به سندرم تخمدان
پلی کیستیک،سن بارداری کمتر از 25 سال، اضافه وزن و ابتلا به علائم پیش دیابت از فاکتورهای خطر ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند.
/ مهر

ورزش پیش از امتحان موجب تقویت مغز می‌شود

محققان دریافته‌اند، فقط 10 دقیقه ورزش پیش از شروع آزمون یا رفتن به مصاحبه، موجب بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز می‌شود.

بررسی محققان دانشگاه وسترن اونتاریونشان می‌دهد، افراد با پیاده روی تند یا دوچرخه سواری کمی از قبل از مصاحبه یا آزمون می‌توانند از فواید آن بهره گیرند.این یافته‌ها معطوف به افراد مسنی می‌شود که در مراحل اولیه دمانس (زوال عقل) هستند و تحرک کمتری دارند .

بی‌شک هرچه مدت زمان ورزش بیشتر شود، می‌توان از آن در بهبود عملکرد مغزی فایده بیشتری برد. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها