اکبر صحرایی از نگارش 500 صفحه زندگینامه شهید مدافع حرم، عبدالله اسکندری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۵۰

به گزارش جام‌جم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، اکبر صحرایی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان این که حدود سه سال است نگارش زندگینامه شهید اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم را در دست دارد، اظهار کرد: در حال حاضر کتاب زندگینامه این شهید به 500 صفحه رسیده است و امیدوارم تا پایان سال بتوانم نگارش آن را به پایان برسانم.

وی ادامه داد: شهید اسکندری، هشت سال در جنگ تحمیلی حضور داشت و 15 بار مجروح شد. ایشان در بیشتر عملیات‌ دفاع مقدس حضور پیدا کرد و پس از به وجود آمدن ناآرامی‌ها در سوریه و جنایات داعش در این کشور، به آنجا رفت و همانجا هم به درجه رفیع شهادت رسید. زندگی این شهید، ابعاد داستانی بسیاری دارد و جای‌جای زندگیش سرشار از وقایع مهم انسانی و تاریخی است.

صحرایی همچنین به نحوه آشنایی خود با این شهید اشاره کرد و گفت: چند ماهی با این شهید در جبهه‌های جنگ تحمیلی در یک خط همرزم بودیم و این‌گونه با او آشنا شدم و این آشنایی به نگارش کتاب زندگینامه شهید کمک کرده است. از سوی دیگر، برای نگارش این اثر، با همسر، برادر و همرزمان شهید اسکندری نیز مصاحبه داشتم. همسر شهید اسکندری در دوران جنگ تحمیلی همراه ایشان به اهواز رفته و خاطرات بسیاری از آن دوران دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد: در کتاب زندگینامه شهید اسکندری، اتفاقات زیادی نگاشته شده است و به نوعی می‌توان گفت این کتاب، بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی و همچنین وقایع سوریه را روایت می‌کند.

شهادت عبدالله اسکندری بسیار جانسوز بود؛ چرا که عکس‌ها و فیلم کامل بریدن سر این شهید بزرگوار توسط داعش منتشر شد و سرش را مثل سیدالشهدا بر نیزه هم زدند و دورش رقصیدند. پیکرش هم هیچ‌گاه برنگشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها