نگاهی کوتاه به مشخصات ام جی 6

MG مخفف Morris Garages و نام یک کمپانی انگلیسی است که در سال 1924 تاسیس شد. سهام این کمپانی تاکنون بیش از ده بار به فروش رسیده که آخرین بار در سال 2007 توسط شرکت صنایع خودروسازی شانگهای خریداری شده است. این شرکت اگرچه در ایران کمی ناشناخته است اما محصولات خود را به 40 کشور جهان صادر می کند و در سال 2012 نزدیک به 80 هزار خودرو فروخته است. در میان محصولات این شرکت MG 6 خودرویی است که به لحاظ ظاهر و پیشرانه حرف های زیادی برای گفتن دارد و توسط شرکت مدیا موتور نیز به ایران وارد می شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴۸
نگاهی کوتاه به مشخصات ام جی 6

تا پیش از ارائه نسخه فیس لیفت ام جی 6، این خودرو در دو نسخه لیفت بک و مگنت تولید و عرضه می شد که هر دو به پیشرانه ای 1.8 لیتری توربوشارژر مجهز بودند. ام جی 6 مگنت خودرویی با بدنه سدان و ام جی 6 لیفت بک نیز طراحی شبیه به محصولات هاچبک داشت. در هر حال، هم اکنون تنها نسخه فیس لیفت این خودرو و با نام ام جی 6 و در مدل لیفت بک به بازار عرضه می شود که در واقع به لحاظ فرم طراحی بدنه تقریبا رقیبی در میان محصولات هم رده خود ندارد.

بسیاری از کارشناسان خودرو، طراحی بدنه ام جی 6 نیوفیس را با شورولت کروز و فورد فوکوس همسان می دانند. این خودروی اسپرت در نمای روبرو از جلوپنجره ای کوچک و چراغ های خوش فرم بهره می برد. ترکیب این جلوپنجره با چراغ های کشیده و خطوط حجم دهنده روی کاپوت به خوبی توانسته است حالتی تهاجمی به نمای روبروی ام جی 6 ببخشد. همچنین یکی دیگر از نکات جذاب مدل وارداتی این خودرو، فرم لیفت بک در قسمت عقب بدنه آن است که زیبایی خاصی در ام جی 6 پدید آورده است.

طراحی داخلی ام جی 6 نیوفیس

در کابین ام جی 6 نیوفیس از طرحی مینیمالیستی و ساده بهره گرفته شده است که نمای آن را به خودروهای اسپرت نزدیک تر کرده است. ام جی 6 در اتاقک خود به امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به ۸ بلندگو، تیونر و ساب ووفر با قابلیت پخش قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، نمایشگر ۷ اینچی Full HD مجهز به GPS، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت همراه با حافظه، تنظیم صندلی سرنشین جلو برقی در ۴ جهت، روکش چرم و گرمکن صندلی های جلو و ماساژور راننده برخوردار است.

مشخصات فنی ام جی 6

ام جی 6 نیوفیس دارای پیشرانه ای به ظرفیت 1800 سی سی است که 160 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را برای این خودرو فراهم می کند. این خودرو به یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته مجهز است که نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. بیشینه سرعت ثبت شده برای این خودرو 205 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن نیز 8.4 ثانیه می باشد. این خودرو به لطف برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو 5 مصرف سوخت مناسبی دارد و به طور ترکیبی 7 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند.

به لحاظ به لحاظ ایمنی ام جی 6 از استانداردهای روز دنیا بهره می برد. این خودرو به 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است. همچنین سیستم کلید ضد سرقت و سیستم های SCS، VSC، MSR، TCS، CBC، DSC و ITPMS نیز از دیگر تجهیزات ایمنی ام جی 6 هستند.

ام جی 6 در بازار با رقبایی نظیر رنو فلوئنس، تویوتا کرولا و کیا سراتو به رقابت می پردازد که در مقایسه با تمامی آنها از فضای داخلی بزرگتر، پیشرانه ای پر شتاب تر و مصرف سوخت پایین تر برخوردار است. با وجود معرفی نسخه جدید 2018 از ام جی 6، این خودرو مدتی است در ایران حضور ندارد و تنها نسخه های دست دوم آن به فروش می رسد. قیمت ام جی 6 با توجه به سال تولید آن متفاوت است اما نسخه های 2016 این خودرو تا با قیمتی نزدیک به 110 میلیون تومان نیز معامله می شوند. با این حال، شما می توانید به منظور تعیین دقیق قیمت خودرو از وب سایت www.hamrah-mechanic.com نیز کمک بگیرید. قیمت ام جی 6 در همراه مکانیک کاملا دقیق، کارشناسی شده و بر اساس سال ساخت، رنگ، میزان کارکرد، مدت زمان بیمه و میزان سلامت بدنه قابل محاسبه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها