امشب در«تاریخ شفاهی ایران» پخش می‌شود

سخنرانی امام خمینی(ره) درباره وحدت حوزه و دانشگاه

«تاریخ شفاهی ایران» به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه (27آذر) بخش‌هایی از بیانات امام خمینی(ره) در آذر 1360 را روی آنتن می‌برد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۸۶

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، تهیه‌کننده برنامه تاریخ شفاهی ایران این خبر را اعلام کرد و افزود: در این قسمت تصاویری از سخنرانی حضرت امام خمینی در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نظامی و قضایی و همچنین طلاب و روحانیون پخش می‌شود، این سخنرانی با نطق کوتاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی تبریزی آغاز می‌شود و پس از معرفی حاضران به محضر امام، با سخنرانی معمار کبیر انقلاب اسلامی ادامه می‌یابد.

سیدمهدی مؤیدی افزود: حضرت امام خمینی در این سخنرانی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره می‌کنند و می‌فرمایند ما اکنون جمعی از روحانیون، دانشگاهیان، افراد نظامی و غیرنظامی را کنار یکدیگر مشاهده می‌کنیم، در رژیم طاغوت چنین چیزی وجود نداشت و همه اقشار از یکدیگر جدا بودند، روحانی علیه دانشگاهی بود و دانشگاهی علیه روحانی.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در این دیدار با گله‌مندی از سردمداران کشورهای اسلامی به این اشاره فرمودند که ما از ابرقدرت‌ها و آمریکا گله‌مند نیستیم آنها که تکلیفشان مشخص است، اما از دولت‌های اسلامی گله‌مندیم.

این تهیه‌کننده افزود: در پایان این سخنرانی امام خمینی(ره) با اشاره به‌روزهای بزرگ بر گرامیداشت روزهای مهمی مانند تاسوعا و عاشورا و همچنین روز شهادت دکتر مفتح تأکید می‌کنند. این تهیه‌کننده تصریح کرد: سخنرانی حضرت امام خمینی در دو قسمت روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 18 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها