تندر 90 پلاس روحی دوباره در کالبد تندر

تندر 90 که بیشتر با نام ال 90 شناخته می شود یکی از خودروهای پرفروش ایران به شمار می آید که همزمان توسط دو کارخانه یعنی ایران خودرو و پارس خودرو تولید می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۰۷
تندر 90 پلاس روحی دوباره در کالبد تندر

این خودرو با وجود تمام ایراداتی که دارد به دلیل پیشرانه پرقدرت نسبت به رقبا، شاسی و بدنه مقاوم، مصرف سوخت بهینه، استهلاک پایین و کابین و صندوق عقبی جادار مورد توجه بسیاری از خانواده های ایرانی با قدرت خرید متوسط قرار گرفته است. با این حال چهره خسته کننده این تندر نود موجب شد تا ایران خودرو یک نسخه فیس لیفت از تندر 90 معمولی با نام تندر 90 پلاس را به بازار عرضه کند. هر چند بررسی های نشان می دهد که در این نسخه فیس لیفت عمده تغییرات در بخش خارجی لحاظ شده اما به دلیل کیفیت قابل قبول پیشرانه تنفس طبیعی تندر نود، تغییری در این بخش ایجاد نشده است.

طراحی بدنه جدید تندر 90 پلاس

در بدنه تندر نود پلاس تغییرات زیادی نسبت به نسخه معمولی به چشم می خورد. در نمای روبرو چراغ ها و جلوپنجره با تغییرات جزیی و سپر نیز با یک تغییر اساسی همراه بوده اند. مه شکن های جلو نیز از حالی ساده خارج شده اند و شکلی جدید و متناسب با ورودی هوای پایین سپر به خود گرفته اند. درب صندوق عقب و چراغ های عقب این خودرو نیز تغییر کرده اند و با نواری کرومی در قسمت پایین و یک دکمه بازکننده صندوق، جلوه مدرن تر از خود نشان می دهند. هم رنگ شدن سپرهای جلو و عقب، زه و دستگیره های ال 90 پلاس با بدنه تاثیر زیادی در جذابیت و هماهنگی بیشتر طراحی خارجی این خودرو داشته است.

کابینی با طراحی همچنان خسته کننده

با توجه به افزایش قیمت اندک ال نود پلاس نسبت به مدل ال نود معمولی چندان نباید انتظار تغییر زیاد در اتاقک این خودرو را داشته باشیم. با این حال طراحان ایران خودرو تلاش کرده اند تا با تغییر رنگ تریم داخلی از طوسی به مشکی، استفاده از رنگ کرومی در داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری ها، روکش جدید صندلی ها و افزون سه عدد پشتی گردن به صندلی های عقب به اتاق این خودرو نمایی جذابتر از قبل ببخشند. هرچند که نباید منکر زیباتر شدن نمای داخلی این خودرو شد اما در مجموع این طراحی چندان دلنشین نیست و همچنان به دلیل یکنواختی بیش ازحد داشبورد، کیلومتر شماری ساده و بی رمق و فرمانی بسیار معمولی حس ارزان بودن را به سرنشینان منتقل می کند. افزون بر موارد فوق استفاده زیاد از پلاستیک خشک یکی دیگر از معایب تندر 90 محسوب می شود که همچنان در تندر 90 پلاس نیز مشاهده می شود.

تجهیزات و امکانات رفاهی به روز شده

تندر 90 یک خودروی اقتصادی محسوب می شود. با این وصف اگر در اتاقک این خودرو نمایشگر لمسی مشاهده نمی کنید چندان عجیب به نظر نمی رسد. طراحان تندر90 پلاس تلاش کرده اند با افزودن مواردی جزیی نظیر سیستم پخش مجهز به هندزفری موبایل، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان و یک دسته‌ کنترل سیستم صوتی و هندزفری موبایل در زیر فرمان مقداری به قابلیت های این خودرو بیافزایند. با این حال تندر 90 پلاس همچنان یک خودروی ساده و بدون امکانات رفاهی چشمگیر محسوب می شود. البته این موضوع در خودروهای تولید رنو چندان عجیب نیست چراکه در محصولاتی نظیر ساندرو با قیمتی بسیار بالاتر نیز امکانات چندانی مشاهده نمی شود.

مشخصات فنی تندر 90 پلاس

تندر نود پلاس در مدل های دنده ای و اتوماتیک تولید می شود. پیشرانه این خودروها کاملا مشابه ال 90 معمولی است و با حجم 1600 سی سی قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متر را فراهم می کند. مدل های دنده ای این خودرو به گیربکسی 5 سرعته مجهز شده اند و از شتاب صفر تا 100 کیلومتر 9.2 ثانیه ای برخوردارند. مصرف سوخت ترکیبی تندر 90 پلاس دنده ای نیز 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است. هم اکنون قیمت تندر 90 پلاس در مدل دنده ای 43 میلیون تومان است که نسبت به قیمت تندر 90 حدود 3 میلیون تومان افزایش قیمت دارد.

تندر 90 اتوماتیک پلاس با پیشرانه ای مشابه از شتاب 11.7 ثانیه ای و مصرف سوخت 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر برخوردار است. این خودرو به یک گیربکس 4 سرعته مجهز شده که بخشی از مصرف سوخت بالای آن نیز به همین دلیل است. قیمت تندر 90 پلاس مدل اتوماتیک نیز نزدیک به 50 میلیون تومان ارزیابی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها