اردوغان خطاب به ترامپ:

بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است

رئیس جمهور ترکیه امروز در پیامی خطاب به همتای آمریکایی خود اعلام کرد که بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۷۳
بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رجب طیب اردوغان امروز سه شنبه در پیامی خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است و اگر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس انجام شود منجر به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه با اسرائیل می شود.

در همین رابطه پیشتر «ابراهیم کالین» سخنگوی رجب طیب اردوغان، از دولت آمریکا خواسته بود تا از انتقال سفارت به بیت المقدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت اسرائیل خودداری کند.

کالین همچنین با انتشار پیامی در توئیتر عنوان داشت: اخبارهای منتشر شده در خصوص تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به بیت المقدس بی نهایت نگران کننده است. این امر کاملا برخلاف هویت تاریخی و مذهبی بیت المقدس، توافقات بین المللی و مصوبه های سازمان ملل است.

به گفته کالین، در حالی که صلح خاورمیانه در وضعیتی شکننده قرار دارد انتقال سفارت، روند صلح خاورمیانه را به شکست کشانده و موجب بروز تنش ها و درگیرهای جدید در خاورمیانه می شود. امیدواریم که دولت آمریکا چنین اشتباه مرگباری را مرتکب نشود. حفظ وضعیت بیت المقدس و حرم شریف مسجد الاقصی اهمیتی اساسی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها