وزیر ارتباطات دولت دوازدهم ساعاتی پیش در رسانه ملی توضیحاتی را در مورد تلاش‌ها برای پیشرفت اینترنت ثابت در کشور ارائه داد و عنوان نمود که همین تلاش‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت کاهش درآمد سنگینی را با تعرفه‌های جدید متحمل شوند؛ کاهش درآمدی که برای یک دوره ۶ ماهه، ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۱۴
کاهش درآمد ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت با تعرفه‌های جدید

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اما شرکت‌های اینترنت‌رسان که این روز‌ها در پی ادغام با یکدیگر برای تشکیل یک بازار بزرگ‌تر هستند چرا باید به تعرفه جدید که حدود ۳۰ درصد کاهش داشته تن داده و به استقبال آن بروند؟ «محمدجواد آذری جهرمی» در پاسخ به این پرسش، از بزرگ‌تر شدن بازار خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت و رشد همین بازار در پی ایجاد رقابت گفت.

جهرمی با اشاره به اینکه اینترنت موبایل ایران در میان ۱۰ کشور برتر جهان است اما اینترنت ثابت رتبه‌ای در حدود ۹۰ میان کشورهای جهان دارد، در خصوص طرح «مدل غیر حجمی» گفت: «در تمام کشورهای مختلف برای مصارف خانگی یک حد مصرف منصفانه داریم. زمانی که از این حد عبور کنید، سرویس در حداقل سرعت قرار می گیرد و بر خلاف مدل حجمی، دسترسی شما به شبکه قطع نمی‌شود.»

وزیر ارتباطات خبر می‌دهد که یک حداقل برای مصرف منصفانه در نظر گرفته شده است اما این شرکت‌ها هستند که در صورت تمایل برای رقابت می‌توانند خدمات بهتری را ارائه داده و این سطح را افزایش دهند. از سوی دیگر جهرمی عقیده دارد که با ارزان‌تر شدن اینترنت ثابت، استقبال کاربران از سرویس‌های ویدیویی و IPTV افزایش خواهد داشت که همین موضوع نیز در افزایش سهم اپراتورهای ثابت تاثیرگذار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها