مسابقات جهانی وزنه‌برداری از چهارشنبه شب در آناهایم آغاز می‌شود

شمارش معکوس برای قهرمانی در آمریکا

کنگره رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری بامداد دیروز به وقت تهران بدون حضور نمایندگان ایران در آناهایم آمریکا برگزار شد تا با انتشار کتابچه این رقابت‌ها، تعداد وزنه‌برداران در هر وزن و همین‌طور رکوردهای ورودی آنها مشخص شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۲۲
شمارش معکوس برای قهرمانی در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین ، حالا فقط باید لحظه‌شماری کرد برای آغاز رسمی این رقابت‌ها و افتخارآفرینی تیم ملی وزنه‌برداری در خاک آمریکا.

قرار گرفتن چهار وزنه‌بردار ایرانی در صدر استارت لیست اوزان هشتگانه، ازجمله اتفاقاتی است که امیدواری‌ها را برای درخشش پولادمردان در مسابقات جهانی بالا می‌برد. کیانوش رستمی، سهراب مرادی، بهداد سلیمی و سعیدعلی حسینی نفراتی هستند که باتوجه به رکوردهای ورودی، از سوی کمیته برگزاری رقابت‌ها به عنوان شانس نخست قهرمانی در اوزان 85، 94 و 105+ کیلوگرم معرفی شده‌اند. در این بین سهراب مرادی بی‌رقیب‌ترین وزنه‌بردار رقابت‌هاست و در مقایسه با سایر مدعیان بیشترین فاصله را با نفر دوم وزن خود دارد. در ادامه وضعیت نمایندگان ایران در استارت لیست آمده است:

دسته 85 کیلوگرم: در این وزن کیانوش رستمی با رکورد ورودی 380 کیلوگرم به‌همراه وزنه‌بردار شیلی صدرنشین هستند. علی میری هم با رکورد ورودی 366 کیلوگرم به همراه وزنه‌برداران ایتالیا و ازبکستان چهارم است.

دسته 94 کیلوگرم: در این وزن سهراب مرادی با رکورد ورودی 405 کیلوگرم صدرنشین استارت لیست است. ایوب موسوی هم با رکورد ورودی 390 کیلوگرم به همراه وزنه‌برداران لیتوانی و مصر در جای سوم قرار دارد.

دسته 105 کیلوگرم: در این وزن علی هاشمی و علیرضا سلیمانی با رکورد ورودی 401 کیلوگرم هر دو در رده چهارم گروه خود قرار دارند. ایوان افریموف از ازبکستان با 410 کیلوگرم نفر اول این گروه است.

دسته 105+ کیلوگرم: در این وزن بهداد سلیمی، سعیدعلی حسینی و لاش تالاخادزه از گرجستان هرسه با رکورد ورودی 450 کیلوگرم در رده نخست قرار دارند.

فصل قهرمانی

تیم ملی وزنه‌برداری ایران مهیای ایستادن روی سکوی قهرمانی دنیاست. امسال یکی از بهترین تیم‌های تاریخ وزنه‌برداری ایران روانه مسابقات جهانی می‌شود؛ تیمی که در آن سه وزنه‌بردار (بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی) سابقه کسب قهرمانی در المپیک، قهرمانی در جهان و شکستن رکورد دنیا را دارند، دو وزنه‌بردار (علیرضا سلیمانی و علی میری) عنوان نایب قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه دارند، دو وزنه‌بردار (علی هاشمی و سیدایوب موسوی) عنوان نایب قهرمانی آسیا را دارند و بالاخره یک وزنه‌بردار (سعیدعلی حسینی) هم رکورددار جوانان جهان است و بعد از هشت سال به میادین برگشته تا برای همه فوق‌سنگین‌ها خط و نشان بکشد. کاری به غیبت 10 تیم مطرح و سرشناس در آمریکا نداریم. این تیم عنواندارترین تیم تاریخ وزنه‌برداری ایران است که در مسابقات جهانی شرکت می‌کند و سوای این سوابق، تک‌تک نفرات هم در بهترین فرم ایده‌آل خود قرار دارند. پس باید برای قهرمانی لحظه‌شماری کرد و انتظاری جز این عنوان از تیم پرستاره وزنه‌برداری ایران نداشت. آنچه در ادامه می‌آید، فهرست تیم‌هایی است که از سال 1998 تاکنون روی سکوی قهرمانی رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ایستاده‌اند:

1998: یونان

1999: یونان

2001: روسیه

2002: چین

2003: چین

2005: چین

2006: روسیه

2007: چین

2009: چین

2010: روسیه

2011:چین

2013:روسیه

2014: چین

2015: روسیه

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها