بنا به دستور بانک مرکزی و با هدف مقابله با حباب 200 هزار تومانی قیمت سکه طلا، از امروز شنبه در بانک کارگشایی سکه تمام بهار و نیم بهار آزادی به حراج گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۴۳

سیر صعودی قیمت طلا طی روزهای اخیر وضعیت قیمت سکه در بازار را به حدی رساند که بار دیگر بازار سکه حبابی شد. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت سکه در بازار کمبود سکه بوده است که همین موضوع حباب 200 هزار تومانی را در سکه تمام بهار رقم زد.

بعد از حبابی شدن بازار سکه، بانک مرکزی سیاست جدیدی را در دستور کار قرار داده تا قیمت‌ها در این بخش واقعی شود. بر همین اساس و بنا به دستور بانک مرکزی از امروز شنبه در بانک کارگشایی سکه تمام بهار و نیم بهار آزادی به صورت حراج به متقاضیان عرضه خواهد شد.

حراج سکه در بسته‌های 20 تایی و با قیمتی نزدیک قیمت بازار از ظهر شنبه آغاز می‌شود و احتمالا تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

در همین زمینه، مدیرعامل بانک کارگشایی از حراج سکه‌های تمام بهار و نیم بهار آزادی در این بانک، از شنبه چهارم آذر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی، سلیمانی با بیان این‌که این حراج بر حسب دستور بانک مرکزی و برای جلوگیری از حبابی شدن بازار سکه از طریق بانک کارگشایی انجام می‌شود، اظهار کرد: سکه‌ها در بسته‌های 20 تایی و بدون محدودیت خرید به متقاضیان عرضه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در مرحله نخست عرضه، ربع سکه بهار آزادی حراج نمی‌شود، اظهار کرد: حراج سکه‌های نیم و تمام بهار آزادی تا زمان اعلام بانک مرکزی ادامه خواهد داشت و در مرحله بعدی عرضه نیز، سکه ربع بهار آزادی به حراج اضافه می‌شود.

سلیمانی درباره قیمت سکه‌ها در حراج نیز اعلام کرد: قیمت‌ها ساعت 10 صبح از سوی بانک مرکزی اعلام و عرضه از ساعت 11 صبح آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت‌های اعلامی درصدی از قیمت فعلی بازار پایین‌تر خواهد بود و متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این حراج حضوری با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانکی برای پرداخت، به سالن حراج بانک کارگشایی واقع در خیابان مولوی، رو‌به‌روی میدان محمدیه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها