برگزیدگان بخشهای بینالمللی و داخلی هفتمین جشنواره بینالمللی تحقیقاتی «رویان» معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۰

به گزارش فارس، حمید گورابی، رییس پژوهشکده «رویان» جهاد دانشگاهی و رییس هفتمین جشنواره بینالمللی تحقیقاتی «رویان» با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره بینالمللی باروری و ناباروری «رویان» و دومین کنگره بینالمللی فن آوری سلولهای بنیادی در روزهای 22 تا 24 شهریورماه جاری، تعداد طرحهای تحقیقاتی ارائه شده به هفتمین جشنواره بینالمللی تحقیقاتی رویان را 221 طرح عنوان کرد که 15 طرح از محققان داخلی و 206 طرح از سوی محققان 34 کشور جهان به این جشنواره بین المللی ارائه شدهاند.
گورابی در ادامه گفت: بیشترین طرحهای تحقیقاتی از کشورهای هند (20)، ایتالیا (18)، ژاپن (15)، آمریکا (15) و انگلستان (14) بودهاند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد پنج طرح به عنوان برندگان بخش بینالمللی جشنواره و سه طرح به عنوان برنده داخلی جشنواره شدند.
گورابی اظهار داشت: برنده نفر اول بخش بینالمللی، پروفسور James A. Adjaye از آلمان با طرحهای «شیوه بررسی کامل ژنوم برای شناسایی ژنها در مقیاس گسترده و آنالیز بیان آنها در جنینهای پیش از لانه گزینی پستانداران» و «تمایز اولیه در بلاستوسیست انسانی: مقایسه ملکولی توده سلولی داخلی و سلولهای تروفواکتودرم»، نفر دوم پروفسور Tian-hua Huang از چین با طرح «تشخیص و بیان ژن x ویروس هپاتیت B در جنین یک و دو سلولی از تخمک همستر طلایی بارور شده با اسپرم انسانی حاوی DNA ویروس هپاتیت B در محیط آزمایشگاه» و نفر سوم پروفسور Adrian Richard Eley از انگلستان با طرح «القای مرگ برنامه ریزی شده سلولی در اسپرم انسان از طریق انکوباسیون با کلامیدیا تراکوماتیس» است.
وی افزود: نفر سوم بخش بینالمللی هفتمین جشنواره تحقیقاتی رویان نیز پروفسور Lone Schmidt از دانمارک با طرحی با عنوان «آیا ناباروری تاثیری بر تحکیم رابطه ازدواج دارد؛» و Louis Ch.Ajonuma از هنگ کنگ با طرح «مکانیسمهای سلولی و ملکولی تشکیل غیر طبیعی مایع در دستگاه تولید مثل زنان: نقش کلیدی عامل تنظیم کننده هدایت غشایی سیستیک فیبروزیس (CFTR)» هستند.
گورابی برگزیدگان ایرانی این جشنواره را نیز به ترتیب محمد باغبان اسلامینژاد با طرح «سیستمهای کشف قطبی و تاثیر آنها بر تکوین جنین»، دکتر منصوره موحدین با طرح «راهکارهای جدید ارزیابی موفقیت و بالا بردن تاثیر پیوند Germ cell در موشهای مذکر» و دکتر اشرف آل یاسین با طرح «مقایسه بین انتقال یکطرفه و دو طرفه تخمکهای تزریق شده به لولههای فالوپ: یک کار آزمایی بالینی تصادفی آینده نگر» عنوان کرد.
رییس پژوهشکده «رویان» جهاد دانشگاهی تعداد داوران جشنواره بین المللی باروری و ناباروری رویان را 128 نفر از 23 کشور جهان عنوان و درباره روال داوری جشنواره گفت: داوری جشنواره در چهار مرحله انجام شد.
ابتدا غربالگری اولیه طرحها که در این مرحله مشخص شد که کدام طرحها در سطح رقابت در جشنواره هستند و آنهایی که نبودند از دور رقابت حذف شدند سپس طرحها برای داوران بین المللی ارسال و امتیازات آنها جمع آوری شد.
استاندارد کردن آماری امتیازات و رتبه بندی طرحها در گروههای شش گانه داوری جشنواره و برگزاری جلسه نهایی گروههای جشنواره با حضور 62 داور ایرانی و بررسی طرحهای مطرح و شرکت سه نماینده از هر گروه در جلسه نهایی کلی و مشخص کردن پنج طرح برتر مراحل بعدی داوری بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها