ایتالیا در طول سال‌های متمادی، هافبک‌های مطرحی به فوتبال اروپا و جهان معرفی کرد. ساندرو مازولا، جیانی ریورا، مارکو تاردلی، رینو گتوسو و دنیل ده‌روسی تعدادی از شاخص‌ترین این هافبک‌ها هستند. اما بی‌شک یکی از ستاره‌های خط میانی ایتالیا و برخی از تیم‌های مطرح این کشور، آندره پیرلو است که عصر روز دوشنبه با انتشار این پیام احساسی در سن 38 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد: نه تنها ماجراجویی من در نیویورک، بلکه سفر من به عنوان یک بازیکن فوتبال نیز به پایان رسید و به همین دلیل از این فرصت برای تشکر از خانواده و فرزندانم برای حمایت و عشقی همیشگی که به من ابراز داشتند استفاده می‌کنم. به هر تیمی که در آن بازی کردم و همه هم‌تیمی‌هایم افتخار می‌کنم و از همه مردمی که باعث خلق چنین دوران فوق‌العاده‌ای شده و همچنین همه هوادارانم در سراسر دنیا که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. شما همیشه در قلب من خواهید بود.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۹۹

از زمانی که در 16 سالگی اولین بازی‌اش را برای باشگاه زادگاهش یعنی برشا انجام داد، پیرلو از همان زمان تا عصر روز دوشنبه تحسین بسیاری را در جهان برانگیخت. در ایتالیایی که شهرهایی همچون میلان و تورین جزو قطب‌های اصلی فوتبال به حساب می‌آیند، پیرلو ثابت کرد که می‌توان بازیکنی فرا مرزی بود. منحصر به فرد بودن در سبک بازی موجب شد تا بسیاری عنوان مهندسی را به او بدهند که هنرمندانه توپ را به همبازی‌هایش می‌دهد و ضربه‌های آزاد را به آسانی به امتیازی برای تیم خودش تبدیل می‌کند. کمتر صحنه‌ای از پیرلو در یادها مانده که در حال هد زدن و یا تکل کردن باشد، اما نبوغ او در بازی‌خوانی بود که موجب شد به بازیکنی دست نیافتنی تبدیل شود.

کمتر در دنیای فوتبال اتفاق می‌افتد که برزیلی با آن گنجینه غنی از بازیکنان تکنیکی، بازیکن دیگری را مورد تحسین بی‌حد و اندازه قرار دهند. اما پیرلو توانست در قامت بازیکنی تبدیل شود که برزیلی‌ها را یاد ستارگانی همچون سوکراتس، تسوتو و زیکو بیندازد. به همین دلیل است که دونگا، سرمربی سابق سلسائو درباره پیرلو چنین اظهار نظری کرد: آندره پیرلو برزیلی‌ترین بازیکن در میان تمام بازیکنان اروپایی است. اگر بخواهم تیمی رویایی برای خودم بسازم، مطمئنا پیرلو اولین بازیکنی است که اسمش را یادداشت می‌کنم. خورخه والدانو، ستاره آرژانتینی سابق رئال نیز در مورد پیرلو این طور می‌گفت: او جوهره یک کلاس متفاوت از فوتبال است، مردی که با تمام ابزارهای دست‌نیافتنی و کامل خود، تیمش را بخوبی رهبری می‌کند.

پیرلوی 38 ساله در حالی بعد از 22 سال مداوم فوتبال را کنار می‌گذارد که افتخارات و قهرمانی‌های فراوانی را هم در کارنامه دارد. او در طول این دوران، 949 بازی انجام داد که موفق به زدن 111 گل شد. او 19 قهرمانی به دست آورد که در بخش افتخارات باشگاهی بی‌شک مهم‌ترین آن مربوط به 9 قهرمانی‌اش با میلان است. در بخش ملی نیز با ایتالیا در جام جهانی 2006 قهرمان جهان شد تا جزو معدود ستارگانی باشد که تمام افتخارات باشگاهی و ملی را کسب کرده است.

گاهی اوقات برای توصیف یک اسطوره بهتر است تعریف او را از زبان اسطوره دیگری شنید. زیدان در مورد وداع پیرلو در جمله‌ای کوتاه در اینستاگرام خود نوشت: «خیلی ممنون استاد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها