ژاپن با برزیل بازی می‌کند، عربستان با پرتغال، کره جنوبی با کلمبیا

حریفان ایران، مطابق با برنامه‌های کی‌روش

دو بازی تدارکاتی دیگر برای تیم ملی فوتبال در راه است. فدراسیون فوتبال و کی‌روش گرچه در زمینه امکانات داخلی با هم سرناسازگاری و جنگ دارند، اما در موضوع انتخاب حریف تدارکاتی، فعلا همسو با هم حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۸۴

بعد از صعود مستقیم تیم ملی به جام‌جهانی 2018، بلافاصله برنامه دو بازی تدارکاتی تیم ملی در تقویم فیفا ثبت شد. بازی با توگو، گام اول برای آماده‌سازی حضور در جام‌جهانی بود. یک حریف آفریقایی که سرمشق شد برای بازی با آفریقایی‌ها در جام‌جهانی. بازی با تیم 124 رنکینگ فیفا اگرچه چالش برانگیز نبود اما کی روش ثابت کرد به فکر روزهای سخت هم هست. او از ماه‌ها قبل به دنبال بازی با روسیه، میزبان جام‌جهانی 2018 بود. دیداری که سرانجام نهایی شد. تیم ملی که با 2 گل توگو را شکست داده بود، یک هفته بعد در کازان تا آستانه پیروزی مقابل روسیه پیش رفت، اما در نهایت مقابل میزبان جام‌جهانی به تساوی یک بر یک رضایت داد.

حال دومین فیفا دی در راه است و تیم ملی دو بازی تدارکاتی دیگر دارد؛ 18 آبان با پاناما در اتریش و 22 آبان با ونزوئلا در هلند. کی‌روش این دو حریف تدارکاتی را هم با برنامه انتخاب کرد تا با شاگردانش بازی با تیم‌های آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی را تمرین کند.

پاناما که با حذف آمریکا یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز مقدماتی جام جهانی بود و برای نخستین بار به جام‌جهانی صعود کرد، تیم 49 رنکینگ فیفاست. بازی با تیمی که کاستاریکا را می‌برد، با آمریکا مساوی می‌کند و مقابل مکزیک تنها با یک گل شکست می‌خورد یک آزمایش خوب برای تیم ملی به شمار می‌رود؛ بخصوص که هر دو تیم ایران و پاناما مجوز حضور در جام‌جهانی را به دست آورده‌اند و انگیزه‌های مشابهی برای این بازی تدارکاتی دارند. ونزوئلا دیگر حریف تدارکاتی تیم ملی است. این تیم گرچه ضعیف‌ترین تیم جدول آمریکای جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 به شمار می‌رود اما در 6 بازی آخرش نتایج خیره کننده‌ای به دست آورد که از آن جمله می‌توان به تساوی یک بر یک با آرژانتین یا پیروزی یک بر صفر مقابل پاراگوئه اشاره کرد. ونزوئلا گرچه جواز صعود به جام جهانی را به دست نیاورد اما تیم 51 رنکینگ فیفاست و حریفی چغر برای تیم ملی کشورمان به شمار می‌رود.

آسیایی‌ها در فیفا دی چه می‌کنند؟

حال که به بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در مسیر جام‌جهانی 2018 اشاره کردیم بد نیست بازی‌های تدارکاتی دیگر تیم‌های آسیایی را هم تا قبل از قرعه‌کشی جام جهانی مرور کنیم.

ژاپن در یک هفته آینده به ترتیب با برزیل و بلغارستان دیدار می‌کند. برزیل تیم دوم رنکینگ فیفاست و بلغارستان هم در رده 36 رنکینگ قرار دارد. بازی با برزیل را می‌توان برای ژاپنی‌ها یک موفقیت بزرگ دانست. آنها سال‌هاست بازی با تیم‌های بزرگ دنیا را تمرین می‌کنند.

کره جنوبی هم با کلمبیا و شیلی روبه‌رو می‌شود که هر دو از آمریکای جنوبی هستند. بازی با تیم‌های سیزدهم و نهم رنکینگ فیفا محک خوبی برای این تیم شرق آسیا خواهد بود. شیلی البته در آخرین هفته شانس صعود به جام‌جهانی را از دست داد، اما کلمبیا مسافر روسیه است و این بازی هم تقابل دو تیمی است که بلیت جام‌جهانی را در دست دارند.

چهارمین تیم آسیایی عربستان است که در فیفا دی پیش رو با پرتغال و بلغارستان روبه‌رو می‌شود. شباهت‌های زیادی وجود دارد بین حریفان تدارکاتی ژاپن و عربستان در یک هفته آینده؛ زیرا هر دو با یکی از سرگروه‌های قدرتمند جام‌جهانی بازی می‌کنند و حریف تمرینی دومشان هم بلغارستان است.

با مقایسه‌ای ساده متوجه خواهیم شد این هفته حریفان تدارکاتی کره جنوبی، ژاپن و عربستان نسبت به حریفان ایران تیم‌های قدرتمندتری هستند اما فعلا چیزی که اهمیت دارد این است که کی‌روش مطابق برنامه‌اش حریفان تدارکاتی را انتخاب می‌کند.

رضا پورعالی

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها