در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف هوایی را با موفقیت منهدم کردند.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۴۰

به گزارش فارس، امیر خلبان مسعود روزخوش با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار پهپادهای تهاجمی مجهز به بمب‌های هوشمند نقطه‌زن با پرواز برد بلند و در محیط جنگ الکترونیک، با غافلگیری دشمن، سامانه‌های پدافندی و دور از انتظار دشمن را منهدم کردند.

وی با بیان این‌که در این مرحله از رزمایش، تیم‌های متخصص در حوزه‌های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش به مقابله با تک شیمیایی دشمن فرضی پرداختند، افزود: گروه جنگ‌های نوین نهاجا با به‌کارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی‌سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

روزخوش همچنین درخصوص انجام تمرین پروازهای برد بلند توسط جنگنده‌های نهاجا اظهار کرد: با توجه به امکان سوخت‌گیری در هواپیماهایمان ازجمله تامکت (F14) هیچ محدودیت بردی را نمی‌توانیم برای آن قائل شویم و همان‌طور که در زمان دفاع مقدس جنگنده‌های ما به پایگاه H3 حمله کردند الان هم بیشتر از آن می‌توانیم انجام دهیم.

روزخوش تاکید کرد: ما در چند مرحله سوخت‌گیری می‌توانیم خودمان را به دورترین نقطه هم برای عملیات برسانیم. روزخوش تصریح کرد: جنگنده‌های F4،F5، F7 و سوخو 24 عملیات بمب‌ریزی و جنگنده‌های میگ29 و F14 جنگ هوایی را به نمایش می‌گذارند. همچنین هواپیمای ترابری C130 عملیات بارریزی و چترریزی را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هواپیماهای ارتباطی بستر ارتباطی امن را برای هواپیماهای شکاری فراهم خواهند کرد و یک جنگنده F14 به عنوان تاپ کاور پشتیبان بمب‌افکن‌ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها