وزیر بهداشت با بیان این‌که حدود 6000 نفر نیروی بهداشتی و درمانی در ایام عزاداری اربعین در مرزهای چهارگانه منتهی به عراق، آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، گفت: امسال سه برابر ظرفیت سال گذشته برای کمک به زائرین اربعین حسینی آماده ارائه خدمت هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰۳

به گزارش جام‌جم، حسن هاشمی افزود: 800 دستگاه آمبولانس، 60 دستگاه اتوبوس آمبولانس و چندین فروند بالگرد اورژانس هوایی در مرزهای چهارگانه منتهی به عراق مستقر می‌شود.

او با اشاره به نظارت گروه‌های بهداشتی در حوزه بهداشت مواد غذایی و آشامیدنی در چهار مرز غربی کشور در ایام اربعین حسینی بیان کرد: در کنار نظارت گروه‌های بهداشتی، انتظار داریم مردم از سلامت خود و بهداشت مواد غذایی مراقبت کنند. وزیر بهداشت راهپیمایی اربعین حسینی را باشکوه‌ترین مراسم اسلامی دانست و عنوان کرد: این مراسم بعد از حج، نشان از قدرت و همبستگی مردم ما و امت اسلامی دارد، چرا که مرزهای کشور ما در این مراسم میزبان مردم پاکستان و افغانستان است .

هاشمی از ایجاد شش بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: تمام بیمارستان‌های استان‌های مرزی غرب کشور از نظر حضور پزشک متخصص و کادر درمانی، تجهیزات پزشکی از جمله‌ آی‌سی‌یو، دیالیز سیار و خدمات دندانپزشکی پرتابل تقویت شده‌اند. وزیر بهداشت با بیان این‌که در چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چزابه پنج درمانگاه ایجاد شده، بیان کرد: از نظر پشتیبانی دو هواپیما در ایلام و کرمانشاه مستقر شده‌اند و تاکید می‌کنم، مردم هم باید پیشگیری کنند، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است و تیم‌های بهداشتی هم بر توزیع غذا، آشامیدنی‌ها و استراحتگاه زائران نظارت می‌کنند. هاشمی در خصوص بیمارستان‌های CPRN (بیمارستان‌‌هایی برای مقابله با حوادث شیمیایی، میکروبی، پرتوی و هسته‌ای) گفت: بخشی از بیمارستان‌های صحرایی ایجاد شده به همین منظور است و تا حد توان اقداماتی را در این زمینه انجام دادیم. به گفته او، وزارت بهداشت یکی از 14 گروهی است که خدمات مورد نیاز زائران مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را ارائه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها