در بازارهای جهانی، پژو افتان‌وخیزان در حال حرکت است و برخلاف دیگر رقیب وطنی خود، یعنی رنو از اوضاع چندان مساعدی برخوردار نیست.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۹۲

به گزارش پدال در هشت‌ماهه نخست سال 2017، تمامی هم ‌و غم پژو بر آن بود که بازارهایی را که به غفلت در شش سال اخیر از دست داد، با چنگ و دندان حفظ کند. در این بازه زمانی، پژو حدود یک میلیون و 350هزار دستگاه خودرو را در سرتاسر جهان فروخت که نسبت به پارسال، رشد ضعیف 0.3 درصدی را نشان می‌دهد. جالب این جاست که هنوز بخشی از آمار جهانی فروش پژو به مدل‌های قدیمی آن ازجمله پژو 405، پارس و 206 تعلق دارد.

در این بازه زمانی، بهترین عملکرد پژو را از لحاظ فروش می‌توان در کشورهای مشترک‌المنافع (روسیه، بلاروس، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان و تاجیکستان) با رشدی معادل 33.2 درصد، کشورهای اروپای شرقی و ترکیه با رشدی به میزان 15.7 درصد و کشورهای مکزیک و آرژانتین با رشد 14.8 درصد شاهد بود.

اگر ملاک را یک سال کامل در نظر بگیریم، سال 2016 میلادی، فرانسه با سهمی معادل 22.3 درصد بزرگ‌ترین بازار محصولات پژو بود، سپس ایران با سهمی 18.2 درصدی عنوان دومین خریدار ساخته‌های این کمپانی را از آن خود کرد. چین هم به‌عنوان سومین بازار از سهمی معادل 17.2 درصد، بریتانیا به‌عنوان چهارمین خریدار از سهمی معادل 6.5 درصد و بالاخره اسپانیا به‌عنوان پنجمین مشتری از سهمی برابر با 5.4درصد برخوردار بود. ناگفته نماند، طی سال‌های 2010 تا 2016 میلادی، از میزان سهم فرانسه در سبد فروش جهانی پژو کاسته و در عوض به سهم چین افزوده شد.

در میان تمام محصولات پژو، فعلا بیشترین فروش از آن پژو 208 است و پس از آن، مدل 2008 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در میان ساخته‌های جدید پژو نیز مدل 3008 از لحاظ رشد پیشتاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها