سرپرست اورژانس کشور گفت: حوادث رانندگی هر سال 15 هزار مرگ و 350 هزار مصدوم در کشور به‌جا می‌گذارد که 60 درصد این مصدومان به سرکار برنمی‌گردند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۳۴

به گزارش ‌ایرنا، پیر حسین کولیوند‌ افزود: در سازمان اورژانس کشور4600 دستگاه آمبولانس داشتیم که 2500 آمبولانس دیگر نیز خریداری و اضافه شده است.

به گفته وی، 400 دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل نیز بزودی خریداری و وارد کشور می‌شود.

کولیوند ادامه داد: همچنین مجوز خرید هزار دستگاه آمبولانس جدید نیز از دولت گرفته می‌شود تا به این ترتیب 6000 دستگاه آمبولانس نو در 2300 پایگاه اورژانس مستقر شود.

سرپرست اورژانس کشور همچنین از راه‌اندازی اورژانس هوایی در کشور خبر داد و بیان کرد: 33 پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است و تا یک ماه آینده حداقل سه پایگاه اورژانس هوایی دیگر در پیرانشهر، سمنان و گرگان دایر می‌شود و تا آخر امسال همان‌طور که وعده داده بودیم، 44 پایگاه اورژانس هوایی در کشور خواهیم داشت.

‌کولیوند گفت: اورژانس هوایی در دو سال گذشته توانسته است 16 هزار بیمار را منتقل کند و نجات دهد، بخش مهمی از این بیماران بلافاصله وارد اتاق عمل شدند و اگر اورژانس هوایی نبود، تعداد زیادی از این بیماران جان خود را از دست می‌دادند.

سرپرست اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در تهران مهم‌ترین مشکل اورژانس در رسیدن به بالین بیماران، ترافیک است، متوسط رسیدن اورژانس در تهران بالاتر از زمان متوسط کشوری است، برای جبران این کار 200 موتور آمبولانس را وارد ناوگان اورژانس تهران کردیم که به نوار قلب، دستگاه الکتروشوک و ست زایمان مجهزند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به بالین بیماران برسند تا اگر لازم شد، آمبولانس زمینی یا هوایی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها