در دیدار رئیس رسانه ملی با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید شد

همکاری ایران و سوریه در تولید آثار نمایشی فاخر

رئیس رسانه ملی در صدر هیاتی، بامداد روز جمعه وارد دمشق پایتخت سوریه شد و مورد استقبال وزیر اطلاع‌رسانی این کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۴۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در این سفر ضمن دیدار با مقامات فرهنگی و رسانه‌ای سوریه راه‌های گسترش روابط فرهنگی و رسانه‌ای میان تهران ـ دمشق را بررسی خواهد کرد.

دیدار با برنامه‌سازان نمایشی سوریه و بازدید از رادیو و تلویزیون این کشور از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس سازمان صدا و سیما در روز نخست سفر به سوریه بود.

رئیس رسانه ملی در این دیدار بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه برنامه‌های نمایشی تاکید و تصریح کرد: روحیه مقاومت و ایستادگی که در میان مردم هر دو کشور از ویژگی‌های بارز است می‌تواند مبنای کارهای موثر رسانه‌ای باشد.

همکاری‌های مشترک رسانه‌ای ایران و سوریه

رئیس رسانه ملی در نشست مشترک با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه و رئیس تولیدات رادیو و تلویزیونی این کشور بر گسترش همکاری‌های رسانه‌ای ایران و سوریه برای ساخت تولیدات نمایشی فاخر تاکید کرد.

دکتر علی‌عسکری در این نشست تاکید کرد: فرهنگ و تمدن مشترک میان دو کشور بویژه فرهنگ ایستادگی و مقاومت که مردم دو کشور به معنای واقعی آن را متجلی ساخته‌اند، می‌تواند مبنای بسیار خوبی برای همکاری‌های مشترک رسانه‌ای تهران ـ دمشق باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: در چند سال گذشته سوریه در یک جنگ تحمیلی گسترده که از طیف آمریکا و صهیونیست هدایت شده و می‌شود لطمات بسیاری خورده است .

وی افزود: مردم ایران در این مدت در کنار مردم مظلوم سوریه بوده‌اند تا با هم از کیان و خاک سوریه به‌عنوان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی محافظت کنند و این همدلی همواره ادامه خواهد داشت.

رئیس رسانه ملی با بیان این‌که برنامه و مشی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مسیر ترویج صلح، مهربانی، دوستی و دفاع از مظلوم است، گفت: ما و سوریه در جبهه مقاومت می‌توانیم کارهای بزرگ رسانه‌ای طراحی و اجرا کنیم و بسیار موثرتر از این باشیم.

دکتر علی‌عسکری آمادگی سازمان صدا و سیما را برای تولیدات فاخر در حوزه‌های مختلف فیلم و سریال، مستند و خبری اعلام کرد و افزود: به افق همکاری‌های دو کشور بسیار امیدوارم و ان‌شاءالله بتوانیم دست در دست هم بعد از این جنگ تحمیلی گسترده، سوریه را باهم بسازیم.

در این نشست، رامز ترجمان، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: ما آماده‌ایم با کشور دوست و برادر همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه رادیو و تلویزیون داشته باشیم. وی به سابقه طولانی سوریه در تولیدات نمایشی اشاره کرد و افزود: ما تا قبل از جنگ به لحاظ این تولیدات در میان کشورهای عربی رتبه اول را داشتیم و همچنان ظرفیت بزرگی در این زمینه داریم که می‌توانیم در جهت حمایت و تبلیغ فرهنگ مقاومت از آن استفاده کنیم .

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در پایان از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرد تا همکاری مشترکی برای تولید سریال نمایشی داشته باشند .

در این نشست مدیر تولیدات رادیو و تلویزیون سوریه چند طرح سریالی خود را برای همکاری مشترک آینده با جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد.

توافق برای ساخت استودیوی حرم مطهر حضرت زینب(س)

سازمان صداوسیما و ستاد بازسازی عتبات عالیات توافق کردند با همکاری مشترک، استودیوی ویژه‌ای درحرم مطهر حضرت زینب(س)
تاسیس کنند.

در دیدار دکتر علی‌عسکری و آیت‌الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، با اشاره به این توافق تاکید شد تا هر چه زودتر مراحل ساخت و تجهیز این استودیوی تلویزیونی آغاز
شود.

دکتر علی‌عسکری در این دیدار تاکید کرد: باید با راه‌اندازی این استودیو برنامه‌های مختلف زیارتی و فرهنگی مرقد مطهر حضرت زینب(س) در مناسبت‌های مختلف در سطح کشور و بین‌الملل اطلاع‌رسانی شود.

رئیس رسانه ملی ضمن تحسین روحیه مقاومت و ایثار مردم سوریه گفت: ما باید نشان دهیم همچنان که مردمان این کشور در صحنه‌های نبرد با تروریست‌ها ایستاده‌اند با عشق به اهل‌بیت(ع) در صحنه‌های مختلف فرهنگی و معنوی زندگی‌شان، حضور فعال دارند و در کنار سختی‌های موجود به معنای واقعی زندگی می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های مستمر سازمان صداوسیما عنوان کرد: امیدوارم در کنار نمایش صحنه‌های نبرد با تروریست‌ها که واقعیت زندگی امروز مردم سوریه است، زوایای دیگر زندگی مردم که زندگی همراه با معنویت و صمیمیت است نیز نشان داده شود.

حضور رئیس صدا و سیما در نمازجمعه زینبیه

رئیس سازمان صدا و سیما ظهر جمعه در نماز جمعه مصلای امام خمینی(ره) در مرقد مطهر حضرت زینب(س) حضور یافت.

دکتر علی‌عسکری همراه با زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب(س) نماز جمعه را به امامت آیت‌الله سیدابوالفضل طباطبایی، نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه اقامه کرد.

رئیس رسانه ملی در ادامه سفر به سوریه ضمن بازدید از برخی مناطق آزاد شده این کشور از دست تروریست‌ها با دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها