مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: فروش، عرضه و تبلیغ دارو به صورت اینترنتی، غیرقانونی و غیرمجاز بوده و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۲۸

به گزارش جام‌جم، شهریار اسلامی‌تبار افزود: ناصرخسرو، زمانی مرکز فروش داروهای کمیاب و قاچاق بود، اما اکنون این اتفاق از طریق سایت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و با این‌که فروش دارو از طریق اینترنت غیرقانونی و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود، اما بیشتر داروهای قاچاق از طریق این سایت‌ها، عرضه و در محل به مشتری تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: سایت‌های مجازی مانند دلالان ناصرخسرو، داروها را از مسیر نادرست تهیه می‌کنند و به مصرف‌کننده می‌رسانند. اسلامی‌تبار گفت: این‌گونه تخلف‌ها از طریق معاونت قضایی دادستانی کل کشور و با همکاری پلیس فتا، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به صورت خاص اجازه فروش اینترنتی اقلام غیردارویی و داروهای بدون نیاز به نسخه موسوم به او.تی.سی (OTC) به چند داروخانه داده شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: برای برخورد با قاچاق، طرح‌هایی در این سازمان اجرا شده که بخش‌های بازرسی و حقوقی آنها را بررسی و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق پیگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 11 هزار داروخانه در کشور فعالیت دارند که بر اساس طرح تحول سلامت هر سه ماه،
9000 بازرسی با برنامه‌های مشخص روزانه از مراکز عرضه انجام می‌شود به طوری که به‌طور میانگین، داروخانه‌ها سالانه سه بار مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تعداد بازرسی‌های مشکوک به قاچاق حدود 10 درصد مجموع بازرسی‌هاست و میزان قاچاق در حوزه دارو حدود 5 درصد کل بازار دارو را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: از سال 1392 تا 1395 به‌طور میانگین سالانه حدود 10 درصد واردات دارو در راستای اقتصاد مقاومتی کاهش یافته است و به‌طور همزمان برنامه‌ای طراحی شده تا حدود 10 درصد قاچاق ورودی نیز کاهش یابد.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: در حمایت از طب سنتی و تجویز داروهای گیاهی، تبلیغ اینترنتی مجاز است؛ اما فروش از طریق داروخانه‌های مجوزدار صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها