50 درصد ارزش سهام عدالت از مردم پس گرفته می‌شود!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر مشمولان سهام عدالت بقیه سهام خود تا یک میلیون تومان را نپردازند، تنها به‌اندازه همان میزان کنونی سهام خود سود دریافت می‌کنند و باقی سهام پس از اتمام مهلت مقرر (پایان مهرماه) به مالکیت دولت خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۸۹

به گزارش تسنیم، پوریحسینی، رئیس سازمان خصوصیسازی در برنامه چوبخط شبکه افق در مورد آخرین وضعیت پرداخت سهام عدالت گفت: از اول مرداد تا پایان اسفند شرکتهای سرمایهپذیر موظف به پرداخت سودهای مربوط به سهام عدالت به سازمان خصوصیسازی بوده و سازمان خصوصیسازی موظف به پرداخت آن به سهامداران است.

پوریحسینی با اعلام اینکه از اول مرداد سازمان خصوصیسازی آمادگی دریافت سود سهام و پرداخت آن به مشمولان را داشته است، اظهار کرد: اگر اول مرداد همه سود به سازمان خصوصیسازی واریز میشد، سازمان خصوصیسازی قادر به پرداخت بموقع آن بود.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط 500 میلیارد تومان به حساب سازمان خصوصیسازی برای پرداخت سود سهام عدالت واریز شده است، تصریح کرد: شرکتها پنج ماه دیگر فرصت قانونی برای پرداخت دارند.

رئیس سازمان خصوصیسازی با ابراز اینکه 47 میلیون سهامگیرنده دهکبندی شدهاند و پرداختها با توجه به واریزهای صورت گرفته بهصورت هدفمند براساس اولویت به سهامگیرندگان داده میشود، خاطرنشان کرد: پرداختها از دهکهای پایین شروع میشود.

پوریحسینی با ابراز اینکه از ابتدا نیز قرار بود شروع پرداختها از اواخر شهریور باشد، نه اینکه ما در آن تاریخ تمام سود سهام را به همگی پرداخت کنیم، گفت: پرداختها ممکن است تا پایان فروردین 97 طول بکشد.

وی با بیان اینکه سود کنونی سهام عدالت بین 13 تا 15 درصد بوده و برای سال مالی آتی ممکن است این مقدار افزایش یا کاهش یابد، افزود: اگر مشمولان بقیه سهام خود تا یک میلیون تومان را نپردازند، فقط بهاندازه همان میزان کنونی سهام خود سود دریافت میکنند و باقی سهام پس از اتمام مهلت مقرر (پایان مهرماه) به مالکیت دولت خواهد رسید.

رئیس سازمان خصوصیسازی با بیان اینکه اگر یکی از مشمولان فوت کرده باشد، حق سود سهام وی با وراث خواهد بود، یادآور شد: وراث باید حتما گواهی حصر وراثت داده باشند و پس از اعلام سازمان خصوصیسازی مدارک تحویل این سازمان داده شود تا سود متوفی را در اختیارشان قرار دهیم.

نامه روسای کمیسیونهای اقتصادی و بودجه به رئیسجمهور

از سوی دیگر، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و غلامرضا تاجگردون
رئیس کمیسیون بودجه مجلس، در نامهای به رئیسجمهور خواستار جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت به صورت نقدی شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نمایندگان مجلس به دولت پیشنهاد کردهاند به جای پرداخت سود نقدی غیرمؤثر در پرداخت قدرت خرید خانوار، نسبت به واگذاری اصل سهام، اقدام و انتفاع ناشی از پرداخت سود در قالب افزایش قیمت سهام به افراد منتقل شود. مسلما پرداخت این رقم نهتنها گرهای از مشکلات مردم بازنخواهد کرد، بلکه به جای آن میتوان با ضریب حداقل چهار برابری معادل 16 هزار میلیارد تومان پروژههای مهم اقتصادی در کشور اجرایی کرد که این به نفع مردم خواهد بود و حتی در صورت تأخیر در واگذاری سهام عدالت، اثر این نگهداری سود به افزایش سرمایه شرکتهای مشمول سهام عدالت منجر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها