رئیس شورای شهر تهران گفت: هزینه اداره تهران حدود 5 برابر لندن است، درحالی ‌که کیفیت خدمات شهری لندن با وضع فعلی تهران قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۴۹

به گزارش مهر، محسن هاشمی افزود: امروز یکی از مشکلاتی که رسانه‌ها، افکار عمومی و مردم به عنوان معضل اساسی تهران به آن اشاره می‌کنند، بارگذاری نامناسب و خارج از ظرفیت در مناطق شمالی و مرکزی تهران است. برخی از آن به عنوان شهرفروشی و برخی به عنوان تراکم‌فروشی نام می‌برند، اما واقعیت آن است که این پدیده یک معلول است نه علت، درواقع درآمدهای ناپایدار شهری که بخش عمده آن از فروش تراکم منفی یا واگذاری املاک و اراضی شهری حاصل می‌شود، نتیجه فقدان مدیریت هزینه در اداره شهر بوده است.

وی ادامه داد: هزینه اداره شهر تهران طی کمتر از 15 سال، 40 برابر شده است و این افزایش تصاعدی هزینه‌ها و فقدان درآمد پایدار موجب شده است که مدیریت شهری به استفاده از درآمد ناپایدار و فروش و حتی پیش‌فروش شهر روی بیاورد.

حاشیه‌های شورا

جلسه روز گذشته شورا با حاشیه‌هایی نیز همراه بود،‌ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مهمان شورای شهری‌ها بود. او برای ارائه گزارش عملکرد دولت در حوزه بافت فرسوده به شورا دعوت شده بود، اما بیش از 45 دقیقه صحبت کرد و خیلی هم به این موضوع نپرداخت.

‌به گزارش فارس، آخوندی در این جلسه به شهرداری تاخت و افزود: وقتی شهرداری اداره شهر را با بنگاه‌داری اشتباه می‌گیرد، سوداگری رواج پیدا می‌کند.

علاوه براین با تصمیم اعضای شورا، جلسه یکشنبه هفته آینده به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. این درحالی است که شورا پنجمی‌ها اعلام کرده بودند جلسه غیرعلنی ندارند و جلسات شفاف و با حضور خبرنگاران است.

در پایان جلسه دیروز شورا محسن هاشمی نیز قهر کرد و به میان رسانه‌ها نیامد و گفت: هفته گذشته گفت‌وگوی بیش از پنج دقیقه بنده درباره واگذاری تبلت و خودرو به اعضای شورا به صورت کامل پخش نشد و بنده امروز در جمع خبرنگاران حضور نخواهم داشت و اعلام کنید که هاشمی قهر کرده است. ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها