هشدار سید حسن نصرالله نسبت به جنگ افروزی صهیونیست‌ها و طرح آمریکا برای تجزیه منطقه:

طرح واقعی آمریکا برای منطقه «تجزیه طلبی» است

دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته در مراسم عاشورا ضمن هشدار به صهیونیست‌ها درباره ارتکاب هرگونه حماقت جدید اعلام کرد: نتانیاهو و کابینه وی تصویر درستی از آنچه در انتظارشان است، ندارند. وی با تشریح ویرانی‌های ناشی از بروز پدیده شوم داعش در منطقه گفت: باید روشن شود چه کسانی این پدیده شوم را به وجود آوردند.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶۸

به گزارش مهر و به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود که از طریق ویدئو کنفرانس پخش میشد، گفت: در این روز به رسولالله(ص)، امیرالمومنین و همه ائمه اطهار و صاحبان عزا در این زمان و امام خامنهای تسلیت عرض میکنیم. روز عاشورا روز شهادت و جانفشانی است. او تاکید کرد: شما بیعت خود را به امام حسین(ع) ثابت کردید. شما میادین و عرصهها را پر کردید و به امام حسین(ع) ثابت کردید که ما ایشان را ترک نکردهایم.

نصرالله داعش را از «بدترین پدیدهها» و چالشهایی دانست که منطقه و تاریخ ما با آن مواجه بوده است. او افزود: کسانی که داعش را به وجود آوردند و حمایت کردند و شرایط را برای آن هموار کردند باید بدانند که دنیا آنها را شناسایی و مجازات میکند در هر جا و کشوری که باشند. مسلمانان در دنیا باید نشست و گردهمایی و کنفرانس برای بررسی این پدیده و مقابله با آن برگزار کنند. امت اسلامی باید موضع قاطع در برابر تفکر وهابی تکفیری اتخاذ کند تا این مصیبت و فاجعه تکرار نشود.

خطر صهیونیستها

دبیرکل حزبالله در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به یهودیان اعلام کرد: صهیونیسم از یهودیت و یهود برای ایجاد طرح اشغالگرانه در فلسطین و منطقه در راستای خدمت به انگلیس و سیاستهای آمریکا بهره برد. یهود هیزم جنگ استعماری ـ غربی ـ انگلیسی ضدملتهای منطقه شد.

وی تاکیدکرد: کابینه نتانیاهو ملت شما را به ویرانی و هلاکت سوق میدهد. شما بهای سیاستهای احمقانه نتانیاهو را که به دنبال کشاندن منطقه به جنگ در سوریه و لبنان است، خواهید پرداخت. نتانیاهو و کابینهاش نمیدانند که اگر جنگ را شروع کنند چگونه به پایان برسانند و آنها تصویر درستی از آنچه در انتظارشان است در صورتی که مرتکب حماقت در این جنگ شوند، ندارند.

دبیرکل حزبالله افزود: اسرائیل از ارسال هیچ تهدیدی برای لبنان، دریغ نمیکند. قبل از رزمایش تیپ شمالی و بعد از آن، در حالی که تجاوزش به سوریه را تحت بهانههایی مانند نرسیدن قدرتهای جدید نظامی به مقاومت در لبنان ادامه میدهد و حریم هوایی لبنان را نقض میکند قصد دارد منطقه را به سوی جنگی جدید سوق دهد.

آمریکا عامل تجزیه

دبیرکل حزبالله دربخش دیگری از سخنان مشروح خود گفت: کشورهای منطقه باید دوست و دشمن خود را بشناسند و به جای تکیه بر آمریکا به خودشان تکیه کنند همانطور که در جنگ با داعش رخ داد. باید بدانیم که دولت آمریکا مسبب همه رنجها و مصیبتهاست. نصرالله با بیان اینکه مردم برای مبارزه با دشمن باید متکی به خود باشند، اظهار کرد: اگر عراقیها، سوریها یا ایرانیها منتظر ائتلاف بینالمللی [مبارزه با داعش به رهبری آمریکا] میماندند، داعش اکنون پابرجا بود. ما الان با خطر تجزیه در منطقه روبهروییم. اگر مردم به آمریکا اعتماد کنند، تجزیه عملی خواهد شد. زیرا تجزیه طرح واقعی آمریکا در منطقه است.

دبیرکل حزبالله افزود: امروز ملت عراق و همه ملل منطقه را دعوت میکنیم که دوست و دشمنشان را خوب بشناسند و به آمریکاییها اعتماد نکنند. به خود اتکا کنید و از دوستان واقعی خود کمک بگیرید. آمریکا علت اصلی همه بدبختیهایی است که در منطقه رخ میدهد. دولت جدید آمریکا برای جنگهای جدیدی از کرهشمالی گرفته تا ونزوئلا و کوبا برنامهریزی کرده است.

حمایت از مظلومان جهان

نصرالله در ادامه سخنان خود به موضوعات دیگر جهان اسلام مانند یمن، بحرین و میانمار و دیگر مسائل اشاره کرد و گفت: حکام عربستان سعودی نتوانستند در یمن به اهداف خودشان دست یابند. این جنگ ظالمانه باید متوقف شود. آیا وقت آن نرسیده که حکام سعودی بفهمند جنگشان هیچ افقی ندارد؟ نصرالله در ادامه با اشاره به بحرین و میانمار نیز تصریح کرد: امروز از مردم مظلوم بحرین هم یاد میکنیم که حریمشان شکسته و فرزندانشان به زندان انداخته میشوند و علمای بحرین تحت فشار قرار میگیرند تا منامه به سوی عادیسازی روابط با رژیم [صهیونیستی] دشمن حرکت کند.

دبیرکل حزبالله افزود: با مسلمانان میانمار اعلام همبستگی میکنیم؛ فاجعه جدیدی که بر سر امت ما آمده است. جنایاتی که در میانمار میشود، نشاندهنده شکست سازمان همکاری اسلامی است که نتوانسته حتی کمترین مسئولیتهای خود را بر عهده بگیرند.

مراسم عزاداری در ضاحیه بیروت

روز گذشته بهرغم افزایش تهدیدات امنیتی و خطر حملات انتقامجویانه تکفیریها، همچون سالهای گذشته ضاحیه بیروت سیاهپوش شد و مردم این منطقه مراسم عزاداری حسینی را با شکوه هرچه تمامتر برگزار کردند.

به گزارش منابع خبری، از بالکنها و پشت بامهای منازل پرچمهای سیاه با نوشتههای «یا حسین» و «هیهات منا الذله» آویزان بود. مراسم عاشورا تنها به ضاحیه محدود نمیشد، نشانههای محرم را در جای جای «بیروت» نیز میشد دید. امسال نیز همچون سالهای گذشته جنبش «امل» و حزبالله مراسمی را به این مناسبت در تعدادی از حسینیهها و تکایای مناطق مختلف بیروت مانند برج البراجنه، محلههای السلم، المریجه، اللیلکی، معوض، بئر العبد، حاره حریک، الشیاح، الغبیری، الاوزاعی، بئرحسن، الجناح، المصیطبه، زقاق البلاط، برج ابو حیدر و همچنین مناطق متعددی از ضاحیه و بیروت از جمله «مجتمع سیدالشهدا» در محله «الرویس» برگزار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها