آنطور که شاهدان عینی گفتند پژو 405 سفید رنگ با سرعت بالا با موتورسیکلتی که دو نفر راکب داشت تصادف کرد و بعد از این که دو بار از روی سینه یکی از آنها رد شد از محل گریخت. آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد در تصادف دلخراش پژو 405 با موتورسیکلت پای هوسبازی دختری به نام پریسا در میان باشد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۵۵
شیطان در زندگی

چهارشنبه‌ سوری بود و پریسا همراه همسر موقتش کنار خیابان داخل خودرویشان نشسته بود و مشغول گفت‌وگو بودند که موتورسیکلتی به آنها نزدیک شد و راکبان شروع به فحاشی به پریسا و همسرش کردند و بعد از برداشتن کیف وی از داخل خودرو از آنجا دور شدند. بعد از آن بود که خبر تصادف به پلیس اعلام شد و تحقیقات برای بررسی و کشف علت وقوع حادثه آغاز شد.

ابتدا یکی از راکبان موتور که از این حادثه جان سالم به در برده بود قضیه را به این صورت برای پلیس بازگو کرد «من و دوستم اکبر سوار موتور بودیم که پژو از روبه‌رو به ما زد و من پرت شدم توی جوی آب. دوستم زیر ماشین گیر کرده بود و راننده با ماشین از روی اکبر رد شد. بلند شدم و به سمت ماشین رفتم و یک دختر را دیدم که در صندلی کنار راننده نشسته بود او را شناختم و می‌دانم ساکن کجاست. »

پس از ثبت اظهارات شاهدان و یکی از مصدومان و پیگیری اتفاق، معلوم شد وقوع تصادف به طور عمد توسط فردی به نام احمد صورت گرفته است.

احمد دستگیر و در اظهاراتی متناقض اعلام کرد: در شب چهارشنبه‌ سوری همراه همسرم در حال بازگشت از منزل مادرم بودیم که دو نفر موتورسوار در ماشین را باز کردند و کیف همسرم را برداشتند و با تهدید چاقو و فحاشی از محل متواری شدند. چند دقیقه بعد در حال بازگشت بودیم که با آنها تصادف کردیم.

با توجه به اظهارات متناقض متهم و همچنین حضور همسر متهم در خودرو در شب حادثه، پریسا به آگاهی احضار شد و ضمن تکرار ادعاهای همسرش از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد، ولی در ادامه بازجویی اعلام کرد که یکی از سرنشینان موتور به هویت مهدی را می‌شناسد و حدود چند ماه پیش با وی در ارتباط بوده و حتی از وی خواستگاری کرده، ولی چون پریسا جواب منفی داده ارتباطشان قطع شده است.

با افشای این موضوع مهدی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: من با پریسا دوست بودم و سفره‌خانه داشتم و پریسا چند باری همراه خانواده‌اش به سفره خانه من آمدند و روی حساب رفاقت هزینه‌ای از او نگرفتم و حتی یکبار برای پرداخت کرایه خانه‌اش از من پول خواست که به او دادم. آن‌قدر جلب محبت و علاقه‌اش برایم مهم بود که حتی برای آمدنش به سفره‌خانه آژانس می‌فرستادم، اما بعد از مدتی انگار دل پریسا از این رابطه زده شد و ارتباطش را با من قطع کرد تا این که در شب حادثه او را در خودرو احمد دیدم. نمی‌توانستم ببینم بعد از این همه سوءاستفاده از من، حالا کنار مرد دیگری نشسته است. با موتور از کنار خودرویشان رد شدیم و با چاقو روی شیشه ماشین خط کشیدم و با اکبر شروع کردیم به فحاشی و تهدید و بعد هم در ماشین را باز کردم و کیفش را برداشتم و رفتیم که در بین راه دوباره با آنها برخورد کردیم. احمد با خودرویش به ما زد که من پرت شدم توی جوی آب و اکبر زیر ماشین گیر کرد. آنها برای این که فرار کنند چند بار از روی اکبر رد شدند.

با دستگیری و اعترافات متهمان، معمای این پرونده نیز حل شد و مقصران راهی زندان شدند، پرونده‌ای مرگبار که پایانی تلخ برای یک دوستی خیابانی داشت.

سراب ازدواج در دوستی‌ها

کارشناسان بارها نسبت به عواقب بد دوستی‌های خیابانی و اینترنتی هشدار داده‌اند. دوستی‌ هایی که پایانی جز پشیمانی و گاهی عواقب تلخ ندارد.

اغلب شهروندان تصور می‌کنند دختران قربانیان دوستی‌های خیابانی و اینترنتی هستند که این موضوع براساس پرونده‌های تشکیل شده در پلیس صحیح است، اما همه قربانیان دختران نیستند و ما شاهد فریب و اخاذی از پسران نیز در این دوستی‌ها هستیم.

این دوستی‌ها که اغلب با سراب ازدواج شکل می‌گیرد، پس از مدتی رنگ و لعاب اولیه خود را از دست می‌دهد و علاوه بر شکست‌های عاطفی، پایانی جز اخاذی، سوءاستفاده و گاهی قتل ندارد. معمولا ادعا می‏‌شود این گونه روابط و دوستی‏‌ها به انگیزه ازدواج شکل می‏‌گیرد، اما با کمی دقت مشخص می‏‌شود، روح حاکم بر این گونه دوستی‏‌ها، عشق‏‌ورزی کور است نه خردورزی.

تصمیم‏‌گیری درست در مورد ازدواج با فرد خاص، تنها با تکیه بر عقلانیت و خردورزی ممکن است. دوستی‏‌های قبل از گزینش همسر، راه عقل را مسدود و چشم واقع‌بین انسان را کور می‏‌کند و اجازه نمی‏‌دهد یک تصمیم صحیح گرفته شود.

این نوع انتخاب‏ها که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف انجام می‏‌گیرد به دلیل نبود شناخت عمیق و واقع‏‌بینانه، زندگی مشترک را تلخ و آینده را تیره و تار می‏‌کند. این گونه دوستی‌ها نه تنها مشکلی را برای دختران و پسران حل نمی‏‌کند، بلکه بر مشکلات آنان می‏‌افزاید. این گونه دوستی‏‌ها و روابط اگر به ازدواج بینجامد پس از مدتی از شکل‏‌گیری زندگی، جو بدبینی و سوءظن را به دنبال دارد.

پسر به خود می‏‌گوید این دختر وقتی به راحتی با من پیوند و رابطه برقرار کرد، از اعتقاد و ایمان قوی برخوردار نیست. بنابراین از کجا معلوم پیش از ارتباط با من، با فرد دیگری طرح دوستی نریخته است؟ از کجا معلوم که در آینده با این که همسر من است با دیگری ارتباط برقرار نکند؟

دختر نیز همین تصور را نسبت به پسر دارد. بر این اساس این‌گونه ازدواج‏ها دارای پایه و اساسی سست و متزلزل است و تجربه نشان داده که منجر به طلاق و جدایی می‏‌شود.

این گونه روابط و دوستی‏‌ها معمولا به انگیزه تفنن و سرگرمی شکل می‏‌گیرد، نه تشکیل کانون خانواده، اما در خلال آن از خودباوری و زودباوری دختران سوءاستفاده می‌شود. متاسفانه در بسیاری موارد بین عشق و هوس تمییز داده نمی‏‌شود. عشق حقیقی و پاک با هوس‏‌های آلوده و زودگذر، تفاوت جوهری دارد.

سمانه مهربانی - ضمیمه تپش جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها