با فاطمه اکرمی؛ «دختر پرنده» ایرانی

ورزشکاران دختر نباید از ازدواج فرار کنند

برای فاطمه اکرمی که 26 ساله است ترس معنایی ندارد. این بی‌باکی ویژگی بسیار مهمی است که از کودکی نزد او بود. این دختر نه می‌ترسد و نه حتی نگرانی به خود راه می‌دهد. اکرمی هم ورزش می‌کند و هم درس می‌خواند. مرتب هم در دوره‌های آموزشی بین‌المللی شرکت می‌کند تا مدام خود را با سطح حرفه‌ای دنیا وفق بدهد. این دوره‌ها «سقوط آزاد» نام دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۷۵

فاطمه اکرمی نخستین دختر ایرانی است که به چنین رشته پرمخاطره و هیجان‌انگیزی روی آورده است.

فاطمه که اکنون 26 سال دارد نخستین سقوط خود را از هواپیما در 18 سالگی انجام داد. او نه‌تنها در این رشته پرمخاطره مهارت دارد که پارکوریست و ژیمناست هم به‌شمار می‌رود. شهرت او به آن سوی مرزها نیز رسیده است، یعنی وقتی برای نخستین‌بار پرواز با لباس بالدار را تجربه کرد، تصویر او روی جلد مجلات و روزنامه‌های خارجی رفت.

یک ورزشکار تمام عیار

دختر پرنده ایرانی که از شش سالگی وارد رشته ژیمناستیک شده می‌گوید: «ابتدا ژیمناستیک و سپس پارکور. بعد به رشته سقوط آزاد رفتم و در نهایت به پرواز با لباس بالدار رسیدم.»

او تک فرزند خانواده بوده است، پس چگونه والدینش با چنین ورزش‌های پرمخاطره‌ای موافقت کرده‌اند؟ خود فاطمه می‌گوید: «اتفاقا چون تک فرزند بودم پدر و مادرم با کارهایم موافقت می‌کردند. من ورزشکار بودم و آنها مشوق من بودند. الان هم هستند. آنها همیشه در کنارم بوده‌اند و ارتباط بسیار خوبی با هم داریم، حتی در زمینه تحصیلی. من کلاس زبان می‌رفتم و آنچه در کلاس یاد می‌گرفتم به مادرم هم یاد می‌دادم. تک فرزندی البته معایبی هم دارد. بالاخره آدم دلش می‌خواهد خواهر یا برادری داشته باشد که درد و دل‌هایش را با او در میان بگذارد و...»

بچه پولدار نیستم

خیلی‌ها رمز موفقیت را در مواردی مثل پول جست‌وجو می‌کنند. شاید تا حد زیادی حق با آنها باشد، اما حقیقت این است که چنین نیست. بسیاری فکر می‌کنند اکرمی 26 ساله در رفاه کامل است و حضور در رشته‌هایی گرانقیمت مثل سقوط آزاد و پرواز با لباس بالدار فقط از عهده افراد متمول برمی‌آید. اما فاطمه در‌ این‌باره می‌گوید: «خیر، اصلا این‌طور نیست. این ورزش مختص کسانی است که متفاوت فکر می‌کنند نه این‌که لزوما پولدار باشند. من بچه پولدار نیستم، من مربی ژیمناستیک و پارکور هستم و شش روز هفته را کار می‌کنم. از طرفی خانواده هم از هر لحاظ حمایتم می‌کنند، اما باز هم بسختی هزینه‌ها را تامین می‌کنم. اگر در ایران امکانات داشته باشیم پیشرفت فوق‌العاده‌ای می‌کنیم. برای تمرین سقوط آزاد هر بار باید به دبی یا روسیه بروم که هزینه‌های سنگینی برایم دارد.»

مغز متفکر کامپیوتر

فاطمه نه تنها یک ورزشکار خوب که یک محصل خوب هم هست. او همیشه نمره‌های خوبی در دوران مدرسه و پس از آن در دانشگاه داشته است. فاطمه اکنون کارشناس مهندسی سخت‌افزار است. این دختر آن‌قدر در این سال‌ها این‌ور و آن‌ور پرید که فرصتی برای ادامه تحصیل پیدا نکرد. او گفت: « دوره‌های مختلفی در دبی و روسیه داشتم. مدام در حال وفق دادن خودم با شرایط حرفه‌ای دنیا بودم. درس خواندن را دوست دارم، اما نه به اندازه پریدن و پرواز کردن. من هنوز برنامه‌های زیادی در این حیطه دارم.»

ازدواج و باقی قضایا!

یک ورزشکار حرفه‌ای مثل فاطمه اکرمی که عکسش هم روی جلد مجلات خارجی می‌رود چه تفکری درباره ازدواج دارد؟ پاسخش جالب است: «من خیلی ساده فکر می‌کنم. قرار نیست چون از هواپیما بیرون می‌پرم یا با لباس بالدار پرواز می‌کنم تفکری عجیب نسبت به ازدواج داشته باشم. ازدواج باید با تفکر، برنامه و سنجیدن همه امور باشد. ازدواج راحت نیست، اما در آن سختگیری هم نباید بشود. ورزشکاران دختر هرگز از ازدواج نباید فرار کنند.»

هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها