رویارویی ملی‌پوشان با بزرگان والیبال جهان در ناگویا و اوزاکا

تاریخ‌سازی در سرزمین آفتاب تابان

جام قهرمانان بزرگ جهان، یک تورنمنت والیبال در سطح بین‌المللی است که سال 1993 برای نخستین‌بار به پیشنهاد ژاپن و با موافقت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار شد. این رقابت‌ها همواره یک سال بعد از بازی‌های المپیک در دو گروه مردان و زنان به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و به جام جهانی کوچک یا جام بین‌قاره‌ای نیز معروف است.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۳۲

رتبه ایران

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان 2017 در گروه مردان با تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریور برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (2009 و 2013) در این رقابت‌ها شرکت کرد که به ترتیب در رتبه‌های پنجم و چهارم قرار گرفت.

پخش زنده

مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

این دیدارها در قالب برنامه توپ و تور، کاری از گروه ورزش شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی بهزاد کاویانی است. زمان بازی‌ها به وقت ایران است.

پرافتخارترین‌ها

تیم ملی والیبال مردان برزیل، همانند بسیاری از رقابت‌های والیبال در سطح جهان، در این رقابت‌ها هم پرافتخارترین تیم است. برزیل در شش دوره قبلی رقابت‌های والیبال مردان جام قهرمانان بزرگ جهان شرکت کرده و چهار مدال طلا و دو نقره به‌دست آورده است. کوبا که در هفتمین دوره غایب است، با چهار مدال (یک طلا، یک نقره و دو برنز) در رتبه دوم افتخارآفرینان والیبال مردان قرار دارد و ایتالیا با یک طلا و دو برنز در رتبه سوم است.

ناگویا و اوزاکا

دو روز نخست این مسابقات در ناگویا انجام می‌شود و پس از یک روز استراحت در سه روز دیگر نیز رقابت‌ها در شهر اوزاکا دنبال می‌شود. مسابقات و تمرینات در شهر ناگویا در سالن نیپون گایشی با گنجایش 8000 تماشاگر برگزار می‌شود.

جوایز فردی

در این رقابت‌ها به هشت بازیکن برتر که از سوی کمیته کنترل مسابقات و فدراسیون جهانی انتخاب می‌شوند، جایزه نقدی و تندیس اهدا خواهد شد، به این ترتیب که به ارزشمندترین بازیکن، مبلغ 25 هزار دلار و به هفت بازیکن برتر در پست‌های بهترین پشت خط زن، بهترین قدرتی زن (2 نفر)، سرعتی زن (2 نفر)، بهترین پاسور و بهترین لیبرو هر کدام 10 هزار دلار جایزه نقدی و تندیس یادبود اهدا خواهد شد.

پیشینه دو تیم

تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود به مصاف ایتالیا می‌رود. سابقه رویارویی دو تیم ایران و ایتالیا به مسابقات قهرمانی جهان 2006 ژاپن برمی‌گردد که در آن بازی، ایتالیایی‌ها صاحب برتری سه بر صفر شدند. از آن روز تاکنون دو تیم 17 بار با هم روبه‌رو شدند که سهم ایران، پنج برد و سهم لاجوردی‌پوشان 12پیروزی است. آخرین مسابقه دو تیم در هفته نخست لیگ جهانی 2017 بود که ایتالیایی‌ها موفق به شکست سه بر صفر تیم ایران شدند. در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ که ایتالیایی‌ها یک مدال طلا و دو برنز در طول سه دوره حضور قبلی‌شان به دست آوردند، ایران و ایتالیا یک ‌بار با هم بازی کردند که تیم ایران در سال 2013 موفق به شکست سه بر دوی حریف شد.

سقوط ایتالیا

ایتالیایی‌ها بعد از المپیک، بدون دو ستاره بزرگ خود عثمانی خوآن توره‌نا و ایوان زایتسف تاوان سنگینی دادند و در دو رویداد مهم سال جاری سقوط سختی داشتند. آنها ابتدا در لیگ جهانی 2017 در مکان یازدهم قرار گرفتند و در مسابقات اخیر قهرمانی اروپا هم با شکست مقابل بلژیک از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماندند.

تاریخ‌سازی در والیبال

تیم ملی والیبال در شرایطی به عنوان بهترین تیم آسیایی به رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ رفته که هنوز در تورنمنتی خارج از قاره کهن روی سکو نرفته است. یک عنوان چهارمی در لیگ جهانی 2014 بهترین عنوان ایران است. این بار باید دید، شاگردان ایگور کولاکوویچ می‌توانند به این طلسم پایان دهند یا خیر. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، فرهاد نظری افشار، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، رضا قرا، محمدجواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، مسعود غلامی، مهدی مرندی، مصطفی حیدری، فرهاد سال‌افزون و مجتبی میرزاجانپور، 14 بازیکن ایران در رقابت‌های ژاپن به دنبال تاریخ سازی در سرزمین آفتاب تابان هستند. بلندقامتان ایرانی که در لیگ جهانی 2017 نتایج خوبی نگرفتند و از سوی مردم انتقادهای فراوانی به عملکرد آنها شد، در آخرین تورنمنت ملی سال 2017 برای جبران به ژاپن رفتند.

بازی‌های ایران

امروز (ناگویا):

ساعت 11 و 10 دقیقه: ایران ـ ایتالیا

چهارشنبه

ساعت 11 و 10 دقیقه: ایران ـ آمریکا

جمعه ( اوزاکا)

ساعت 8 و 10 دقیقه: ایران ـ برزیل

شنبه

ساعت 14و 45 دقیقه: ژاپن ـ ایران

یکشنبه

ساعت 10و 10 دقیقه: ایران ـ فرانسه

دلار تیم‌ها

فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB)، برای هفتمین دوره رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ در بخش مردان مبلغ 635 هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته است.

تیم اول: 250 هزار دلار

تیم دوم: 125 هزار دلار

تیم سوم: 100 هزار دلار

تیم چهارم: 70 هزار دلار

تیم پنجم: 50 هزار دلار

تیم ششم: 40 هزار دلار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها