تائید حکم اعدام قاتل آتنا محاکمه قاتلان بنیتا

83 روز پس از قتل آتنا در پارس‌آباد اردبیل، حکم دو بار اعدام او در دیوان عالی کشور تائید شد تا مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار بگیرد. حکم مجازات اسماعیل در حالی دیروز تائید شد که امروز متهمان پرونده مرگ بنیتا در تهران پای میز محاکمه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۹۸

دکتر غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم از تائید حکم قاتل در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: پس از صدور رای دادگاه و اعتراض قاتل به حکم مجازاتش، این پرونده به یکی از شعب دیوان عالی کشور ارجاع و به‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی شد.

وی افزود: قضات دیوان عالی کشور، رای صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان اردبیل را تائید کردند.

براساس حکم دادگاه کیفری یک استان اردبیل، اسماعیل به‌خاطر تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس و از بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شده بود.

آتنا اصلانی هفت ساله، 29 خرداد امسال هنگامی که کنار بساط پدرش ایستاده بود ناپدید شد. با طولانی شدن غیبت آتنا موضوع به پلیس گزارش شد و ماموران تحقیقات در این رابطه را آغاز کردند. بررسی‌های دوربین‌های مداربسته خیابان نشان داد، آتنا مقابل کارگاه رنگرزی مردی به نام اسماعیل ناپدید شده است.

اسماعیل بازداشت شد، اما در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست. پس از 20 روز جسد دخترک داخل بشکه‌ای در پارکینگ خانه اسماعیل پیدا شد و مرد جنایتکار به قتل او با انگیزه آزار و اذیت اعتراف کرد.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک اردبیل فرستاده شد و در جلسه محاکمه، اولیای دم برای قاتل دخترشان درخواست قصاص کردند. اسماعیل در این جلسه اعترافات قبلی خود را پس گرفت و مدعی شد آتنا بر اثر حادثه‌ای در کارگاه کشته شده و موضوع آزار و اذیت صحت ندارد.

انکار قتل در حالی صورت گرفت که تمام مدارک و شواهد از گناهکار بودن اسماعیل حکایت داشت و قضات کیفری یک او را محکوم کردند.

محاکمه متهم پرونده بنیتا

حکم مجازات اسماعیل در حالی دیروز در دیوان عالی کشور تائید شد که امروز دو متهم پرونده مرگ بنیتا در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران به صورت علنی محاکمه می‌شوند.

دو مرد معتاد، 29 تیر امسال در جریان سرقت خودروی پرایدی در مشیریه، بنیتای هشت‌ماهه را ربودند. دزدان سپس در قیامدشت لوازم باارزش داخل خودرو را سرقت کرده و متهم اصلی به نام محمد خودرو را در حالی که بنیتا داخل آن بود در مامازند رها کرد. پس از شش روز، یکی از متهمان در تماس با پلیس، هویت متهم اصلی به نام محمد را فاش کرد و او در خانه همسر صیغه‌ای خود در ورامین دستگیر شد.

محمد در بازجویی‌ها به ربودن کودک و سرقت خودرو اعتراف کرد و گفت: پس از سرقت لوازم داخل خودرو توسط همدستم، من پراید را در مامازند رها کردم. متهمان سپس با انتقال به مقابل خانه پدر بنیتا، صحنه ربایش کودک و مرگ دلخراش او را بازسازی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها