حضور ورزشکاران ایرانی در کشورهای دیگر با ملیت‌های جدید موضوع تازه‌ای در ورزش ایران نیست. مهم‌ترین بحثی که در راه مهاجرت این ورزشکاران مطرح است، آینده و تامین معیشت زندگی آنهاست که معتقدند در ایران غیر از فوتبالیست‌ها، بقیه ورزشکاران شرایط مالی خوبی ندارند. آنها با دستمزدهای پایین لیگ‌ها نمی‌توانند از عهده مخارج زندگی برآیند. همین طور عمر قهرمانی در تیم‌های ملی را کوتاه می‌دانند و این موضوع که بعد از دوران قهرمانی دیگر کسی سراغ آنها نخواهد رفت، همیشه آنها را آزار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۰۲

در همین خصوص و در اظهار نظر تازه‌ای از محمد باقری‌معتمد، دارنده مدال نقره تکواندوی المپیک لندن وی گفته است تا پایان سال برای جمهوری آذربایجان مبارزه خواهد کرد. رضا مهماندوست، سرمربی پیشین تیم ملی تکواندوی ایران در واکنش به اظهارات محمد باقری‌معتمد و این که گفته می‌شود آذربایجان قصد جذب او را دارد، گفت: ما به دنبال بازیکن خوب با شرایط خودمان هستیم. سن و قد بازیکن و آن پتانسیلی که برای آینده روی آن سرمایه‌گذاری کنیم در جذب بازیکن تاثیرگذار است. معتمد نیز بازیکن بسیار خوبی است و در یکی دو باری که به آذربایجان دعوت شد، نشان داد تمرینات خوبی دارد.

مهماندوست با اشاره به این که معتمد در حال حاضر بازیکن آزاد نیست و تا اسفندماه که مدعی شده است بازیکن آزاد می‌شود، گفت: خدا بزرگ است. اگر فدراسیون آذربایجان او را بخواهد یا شرایط گزینش را داشته باشد، قطعا به من معرفی خواهد شد. من نیز به‌عنوان مربی از معتمد تست می‌گیرم تا در صورت داشتن شرایط استاندارد از او استفاده کنیم، اما همه چیز در ابتدا به کمیته المپیک آذربایجان بستگی دارد تا درخصوص او تصمیم بگیرد.

جذب لژیونر فقط در رشته تکواندو نیست و آذربایجانی‌ها در بوکس، کشتی، ژیمناستیک، والیبال و فوتبال نیز لژیونر جذب می‌کنند. آنها مانند قطر و بحرین به دلیل کمبود نیروی انسانی این کار را انجام می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها