پرونده مدیر مسوول روزنامه "ایران" هفته آینده در دادگاه مطبوعات رسیدگی می شود

دادگاه مطبوعات ، یکشنبه هفته آینده (پنجم شهریورماه) پرونده "غلامحسین اسلامیفرد" مدیر مسوول روزنامه "ایران" را رسیدگی میکند.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۷

این دادگاه به ریاست قاضی صارمی و با حضور اعضای هیات منصفه برگزار خواهد شد.
"غلامحسین اسلامی فرد" بعد ازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه قضایی ایرنا در خصوص موارد اتهامی و چگونگی ارجاع این پرونده به دادگاه مطبوعات گفت : بخشی از اتهامات مطرح شده از سوی هیات نظارت بر مطبوعات که منجر به توقیف روزنامه شد ، در جلسه هفته آینده دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار میگیرد.
وی افزود: براساس اعلام دادگاه ، مدعیالعموم شاکی این بخش از پرونده خواهد بود.
اسلامیفرد گفت که پیش از این ، موارد اتهامی مطرح شده از سوی هیات نظارت بر مطبوعات ، با بررسی و رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، به دو بخش تقسیم شد که روزنامه از بابت بخشی از اتهامات تبرئه شد و بخشی دیگر از آن اتهامات برای رسیدگی قضایی به دادگاه مطبوعات ارجاع شد . وی افزود: چهارشنبه گذشته نیز مجتمع قضایی شهید بهشتی ، به اعتراض دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات به قرار رفع توقیف از روزنامه ایران رسیدگی کرد که منتظر رای صادره از سوی دادگاه مربوطه هستیم.
مدیرمسوول روزنامه ایران همچنین به بازداشت موقت سردبیر هفتهنامه "ایران جمعه" و کاریکاتوریست این نشریه اشاره کرد و گفت: پرونده این دو تن به دادگاه انقلاب ارجاع شدهاست که تاکنون یک جلسه از آن تشکیل و جلسه دوم از رسیدگی به پرونده آنان نیز در شهریورماه برگزار خواهد شد.
روزنامه ایران، اوایل خرداد ماه امسال، در پی چاپ کاریکاتوری در صفحه طنز کودکان هفتهنامه "ایران جمعه"، با رای هیات نظارت بر مطبوعات، توقیف و پرونده آن به دادسرا ارسال شد.
پس از رسیدگی به این پرونده ، دادستان تهران در نامهای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرار صادره از سوی بازپرس رسیدگیکننده به پرونده ، مقرر کرد که از روزنامه "ایران" رفع توقیف شود اما این روزنامه به دلیل اعتراض دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات به قرار صادره، تاکنون انتشار خود را از سر نگرفتهاست.
رای "حسین محمد خانی" قاضی شعبه مجتمع قضایی شهید بهشتی در مورد اعتراض دبیرخانه هیات نظارت برمطبوعات ، قطعی و غیر قابل اعتراض خواهد بود.
در صورت رد این اعتراض از سوی دادگاه ، روزنامه ایران پس از حدود سه ماه ، کار خود را از سر میگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها