آخرین پیگیری‌ها از وضعیت فلامینگوهای تشنه و بدون غذا در تالاب خشک شده بختگان، حکایت از سرگردانی آنان در این تالاب دارد.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۲

به گزارش تسنیم، دریاچه بختگان هم اکنون حدود 14 سال است که به دلیل سوء‌مدیریت در بخش منابع آب، سدسازی‌های بی‌رویه در بالادست رودخانه کر و سیوند و برداشت بی‌رویه آب از چاه‌های حوضه آبریز توسط کشاورزان همچون بسیاری از تالاب‌های این استان خشک و به ورطه نابودی کشیده شد.

نیمه بهار امسال بسیاری از فلامینگو‌ها با تصور این‌که دریاچه آب دارد، در سواحل مختلف بختگان از جمله شرق آن فرود آمدند و شروع به لانه‌سازی و تخمگذاری کردند اما با گذشت زمان و افزایش دمای هوا همین اندک آب موجود در دریاچه نیز تبخیر و سبب شد تا ده‌ها جوجه فلامینگو در میانه شوره‌زار گرفتار شوند.

برخی از این فلامینگوها در این وضعیت تلف شده و برخی نیز توسط دوستداران محیط زیست نجات یافته‌اند. اما بخش اعظمی از این پرندگان بی‌گناه همچنان در تالاب حضور داشته و روی سراب بختگان سرگردانند.

دبیر تشکل مردم نهاد دید‌بان استهبان با اشاره به ارائه طرحی دراین باره به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: باید دراجرای این طرح سرعت عمل به خرج داد.

رسول حاجی باقری افزود: باانجام برخی اقدامات مقدماتی، چند نقطه از محل تجمع جوجه فلامینگوها در حاشیه تالاب شامل استخرها، جداول آب، مزارع و باغ‌ها که شب‌ها محل استقرار این پرندگان است، از نزدیک بازدید و همچنین گفت‌وگوها و اقدامات اولیه برای تامین آب مورد نیاز حوضچه‌ها انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها