سه برادر که به اتهام سوءقصد به جان یکی از بستگان در افغانستان تحت تعقیب پلیس بودند، با پیگیری پلیس بین‌الملل در تهران بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۶۵

به گزارش جام‌جم، دو روز پیش ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ازطریق مکاتبه پلیس بین‌الملل افغانستان متوجه شدند سه برادرکه تبعه افغانستان هستند به جان مردی به نام آدم‌خان در افغانستان سوءقصد کرده و با زخمی کردن او متواری شده‌اند. اکنون رد آنها در تهران به دست آمده و از پلیس ایران خواسته شده متهمان را بازداشت کرده و تحویل پلیس افغانستان بدهند.

ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران موضوع را به بازپرس محسن مدیرروستا گزارش دادند و با تشکیل پرونده قضایی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سه متهم تحت تعقیب پلیس افغانستان آغاز شد. سه برادر بازداشت شدند و پیش از ظهر دیروز برای ادامه تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند.

شیرآقا متهم 42 ساله به قاضی پرونده گفت: من و دو برادرم در این چند سال به افغانستان برنگشته‌ایم که بخواهیم به جان آدم‌خان که برادر همسرم بود، سوءقصد کنیم. او بلایی بر سرش نیامده است. او با طرح این شکایت دروغین می‌خواهد از ما انتقام بگیرد .

وی افزود: برادرم یوسف که همراه ما بازداشت شده است با زنی ازدواج کرد. پدر او چند باب مغازه در هرات افغانستان دارد. این مرد چون از اول راضی به این وصلت نبود دو سال پیش همسر یوسف را به بهانه ملاقات با خانواده‌اش از ایران برد و دیگر اجازه نداد او نزد شوهرش بازگردد. این مرد حتی به زور و غیابی طلاق دخترش را در دادگاه افغانستان گرفت و مدتی پیش او را به عقد مرد دیگری درآورد .

متهم ادامه داد: در همان زمان بود که آدم‌خان ـ برادرزن من ـ از ماجرای رخ داده برای زندگی یوسف ناراحت شد و به قصد انتقامگیری خودسرانه با پدرزن برادرم درگیر شد و به جان او سوءقصد کرد که در این اقدام آن مرد زنده ماند و آدم‌خان با شکایت او بازداشت و به زندان افتاد. بعد از آزادی از ما کینه به دل گرفت که چرا نزد شاکی‌اش نرفته‌ایم تا برایش رضایت بگیریم و او مجبور شده است مدت زمان طولانی در زندان بماند.

شیرآقا گفت: او دروغ می‌گوید و من و دو برادرم مدت‌هاست او را ندیده‌ایم و او با شکایت دروغین می‌خواهد ما را به دردسر بیندازد تا از ما سه برادر انتقام بگیرد. ما به جان او سوءقصد نکرده‌ایم و گفته‌های او دروغ است. حاضریم ما را تحویل پلیس افغانستان بدهید چون بی‌گناه هستیم.

در ادامه دو برادر او نیز گفته‌های وی را تائید کرده و مدعی شدند در سوءقصدی که آدم‌خان مدعی است به جان وی شده، نقشی نداشته‌‌اند.

برای این افراد قرار قانونی صادر شد. قرار است آنها تحویل پلیس افغانستان شوند تا تحقیقات درباره ادعای شاکی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها