مردی شکاک که با ضربه‌های چکش، پدر و برادر خود را کشته است در جلسه دادگاه از قضات خواست به 11 سال بلاتکلیفی‌اش در زندان پایان دهند. یکی از اولیای دم حاضر به بخشش نیست و همین موضوع باعث طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده شده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۷۰

به گزارش جام‌جم، اول اردیبهشت 85، درگیری خانوادگی منجر به دو قتل به پلیس پونک اطلاع داده شد. پسر بزرگ خانواده با استفاده از چکش، پدر و برادر خود را به نام‌های کریم و سعید کشته و متواری شده بود. او چند روز بعد دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل‌ها اعتراف کرد. با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در ابتدای جلسه، مادر سعید رضایت داد اما چهار فرزند کریم درخواست قصاص کردند. سپس متهم 40 ساله گفت: «با پدر و برادرم در یک خانه زندگی می‌کردم. با همسرم اختلاف داشتم و می‌خواستم از او جدا شوم، اما یک وکالت‌نامه دست او داشتم. فکر کردم برادرم با همسرم زد و بند کرده و می‌خواهد از آن وکالت‌نامه سوءاستفاه کند. ظهر روز حادثه، برادرم در پذیرایی خواب بود. همین که پدرم به دستشویی رفت، چکش را برداشتم و چند ضربه به سر برادرم زدم. پدرم با صدای داد و فریاد از دستشویی بیرون آمد. با هم درگیر شدیم و او را هم با ضربه‌های چکش به قتل رساندم. سپس از محل متواری شدم تا این‌که ماموران دستگیرم کردند.»

در پایان دادگاه، متهم به جرم قتل پدرش به قصاص و با توجه به رضایت مادرش، به جرم قتل برادر خود به ده سال حبس محکوم شد. چند سال پس از صدور حکم، سه نفر از اولیای دم با حضور در دادگاه رضایت دادند، اما یک نفر همچنان بر قصاص اصرار کرد و حاضر به پرداخت سهم دیه سایر اولیای دم نیز نشد تا در این شرایط، متهم در زندان بلاتکلیف باقی بماند و روند رسیدگی به پرونده، 11 سال طول بکشد.

سرانجام متهم با استفاده از ماده 429 قانون مجازات اسلامی، درخواست تعیین تکلیف خود را به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی ارائه کرد و صبح دیروز از زندان به دادگاه منتقل شد. او گفت: «من اکنون 66 سال دارم و 11 سال است در زندان مانده‌ام. من به خاطر شک و تردید، برادر و پدرم را کشتم و از این کارم خیلی پشیمانم. از قضات می‌خواهم آزادم کنند و به بلاتکلیفی‌ام پایان دهند.» حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها