مایکل مان، فیلمساز کهنه‌کار و مستقل سینما، حوادث و خاطرات دوران جنگ ویتنام را در یک مجموعه تلویزیونی زنده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۶۱
جنگ ویتنام به روایت مایکل مان

این مینی‌سریال که احتمالا در شش قسمت تهیه می‌شود، با نام هوئه 1968 جلوی دوربین می‌رود. فیلمنامه اقتباسی این درام اجتماعی بر اساس رمانی به همین نام نوشته می‌شود و مارک بودین، نویسنده این رمان است. صنعت سینما پیش از این رمان دیگری از این نویسنده به نام سقوط شاهین سیاه را در سال 2001 به یک فیلم سینمایی تبدیل کرده است که ریدلی اسکات کارگردان آن بود. رمان هوئه 1968 در ماه ژوئن امسال روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت. البته مایکل مان که قبل از انتشار رمان، نسخه‌ای از آن را مطالعه کرده بود، بلافاصله امتیاز تولید مجموعه‌ای تلویزیونی از آن را خریداری کرد. بودین که حساسیت زیادی روی کتاب تازه‌اش دارد، آن را حاصل پنج سال تحقیق و نگارش سخت می‌داند. او از این‌که هنرمند خلاقی چون مایکل مان این اثر را کارگردانی می‌کند، ابراز خشنودی کرده است. خط اصلی داستان درباره شهر بلازده هوئه و مردمان آن است که مورد هجوم و حمله ناگهانی نیروهای ارتش آمریکا قرار می‌گیرند. مدتی پس از این نبرد، نیروهای چریک ویت‌کنگی ادعا می‌کنند که آمریکایی‌ها را شکست داده و در این جنگ پیروز شده‌اند.

مجموعه مان هم مثل داستان بودین، تلاش خواهد کرد این ماجرای واقعی را به شکلی درست و واقع‌گرا به تصویر بکشد. به همین دلیل، ماجراها از دیدگاه تعدادی از کاراکترهایی که از دو طرف درگیر جنگ و نبرد بودند، به نمایش گذاشته خواهد شد. با آن‌که در داستان مجموعه، لیندون جانسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا حضور فیزیکی ندارد، اما از او هم یاد و نام برده می‌شود.

تهیه‌کنندگان مجموعه امیدوارند مان کارگردانی تمام اپیزودهای آن را به عهده بگیرد. این فیلمساز فعلا برای کارگردانی سه قسمت از آن اعلام آمادگی کرده است. او می‌گوید، قصد دارد با تولید و کارگردانی هوئه 1968، به بحث درباره ما و آنان (دو طرف درگیر در جنگ) بپردازد و تفاوت‌های دو طرف را به نمایش بگذارد.

قرار است کل صحنه‌های مجموعه در لوکیشن‌های یکی از کشورهای آسیای دور فیلمبرداری شود. هزینه 9 میلیون دلاری مجموعه به سازندگانش کمک می‌کند تا از وجود چند بازیگر مطرح برای بازی در نقش‌های مختلف آن استفاده کنند. منتقدان هنری از حالا جای ویژه‌ای برای هوئه 1968 در میان کارهای تلویزیونی سال آینده میلادی باز کرده‌اند. در حالی که هنوز کلید فیلمبرداری آن خورده نشده، منتقدان تلویزیونی می‌گویند باید چشم‌انتظار کاری تماشایی و اصیل در حد فیلم‌های کلاسیک«زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» و «در جبهه غرب خبری نیست»، بود. در همین حال، شبکه‌های معتبر تلویزیونی برای خرید امتیاز پخش مجموعه دورخیز کرده‌اند و معلوم نیست مایکل مان با کدام‌یک از آنها قرارداد همکاری امضا خواهد کرد. شنیده‌ها حکایت می‌کند که فیلمبرداری هوئه 1968 از اواخر فصل تابستان سال جاری میلادی کلید زده می‌شود. مایکل مان از دهه 70 میلادی در کنار فعالیت‌های سینمایی، با تلویزیون همکاری نزدیک و دنباله‌دار داشته است. بیشتر کارهای تلویزیونی او در مقام تهیه‌کننده و مدیر تولید بوده است.

منبع:Screen International

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها