در این مطلب 13 نکته کمتر شنیده شده در مورد جنگ ویتنام را می خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۷۵
13 حقیقت کمتر شنیده شده در مورد جنگ ویتنام + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، بیش از 50هزار آمریکایی در این جنگ کشته شدند. تعداد کل کشته های این جنگ از 1.6 تا 4.2 میلیون نفر تخمین زده می شود.در ادامه 13 نکته کمتر شنیده شده در مورد این جنگ را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با جام‌جم آنلاین همراه باشید.

در ویتنام به این جنگ،” جنگ مقاومت در برابر آمریکا” می‌گویند.

یکی از تک تیرانداز های ویتنامی سه روز تمام 2 کیلومتر را سینه خیز طی کرد، با شلیک فقط یک گلوله یکی از ژنرال های ارتش آمریکا را کشت و دوباره سینه خیز به پایگاه خود بازگشت!

ژنرال نُیِن ناک لون Nguyen Ngoc Loan که در یکی از معروف ترین عکس های تاریخ در حال اعدام یک زندانی جنگی است، بعد از پایان جنگ به آمریکا رفت و یک پیتزافروشی در ویرجینیا باز کرد.

بیش از 5000 سگ جنگی در ویتنام توسط نیروهای آمریکایی به گار گرفته شدند. به این سگها War Dog گفته می شد.


به جای استفاده از موادمخدر، نیروهای آمریکایی با خوردن بسته های کوچک موادمنفجره C4 دچار حالت خماری و نشئگی می شدند!

جیمی کارتر در دومین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور، همه ی افرادی را که از رفتن به سربازی و جنگ فرار کرده بودند بخشید.

نیروهای آمریکایی بین سالهای 1964 تا 1973 لائوس را با بیش از 2 میلیون تُن بمب مورد هدف قرار دادند.

بعد از جنگ، بسیاری از کشاورزان ویتنامی مخازن سوخت هواپیماهای باقی مانده ی آمریکایی را جدا کرده و آنها را به قایق تبدیل کردند.

یک ژنرال آمریکایی بین 70 تا 80 نفر از ساکنان غیرنظامی یک روستا را که بسیاری از آنان زنان و کودکان بودند در حفره ای جمع کرد و همه ی آنها را کشت. این ژنرال ابتدا حبس خانگی شد اما مدتی بعد، نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا او را بخشید.

جایزه نوبل صلح در سال 1973 مشترکا به هنری کیسینجر وزیر امورخارجه آمریکا و لی دوک رئیس حزب کمونیست ویتنام بخاطر تلاش برای به سرانجام رساندن مذاکرات صلح رسید، اما لی دوک این جایزه را نپذیرفت. او اعتقاد داشت که هنوز آتش بس برقرار نشده و این نوبل معنی ای ندارد.

طی جنگ، ارتش آمریکا به سربازان خود قرص های انرژی زا، استروئید و ضد درد میداد تا در شرایط سخت جنگ بتوانند به نبرد ادامه دهند. بین سالهای 1966 تا 1969 بیش از 225 میلیون قرص محرک در بین سربازان آمریکایی توزیع شده بود.

در جنگ خلیج به ازای هر آمریکایی 306 دلار در جنگ هزینه شد در حالی که این رقم در جنگ ویتنام 2204 دلار به ازای هر نفر بود. البته جنگ جهانی دوم برای این کشور به ازای هر آمریکایی 20388 دلار هزینه داشت.

فردریک اسمیت بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پستی FedEx در دو نوبت به ویتنام اعزام شده بود. او دارای یک ستاره نقره ای (نشان شجاعت)، یک ستاره برنزی (به خاطر دستاوردهای قهرمانانه در جنگ) و دو پرپل هارت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
۰
۰
بسیار خوب بود. سپاس
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها