مصرف انرژی در کشور ما چهار برابر متوسط جهانی است که بخشی از این مصرف بالا مربوط به استاندارد نبودن وسایل الکتریکی و راندمان پایین ساختمان‌هاست. این گفته محمودرضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر است. وی معتقد است، راندمان ساختمان‌ها در کشور ما پایین است و انرژی زیادی به دلیل عدم عایق‌کاری مناسب دیوار به هدر می‌رود که در این مورد هم سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی باید اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۶۰

حقی فام تصریح کرد: وزارت نیرو در بحث هوشمندسازی کنتورها و مدیریت هوشمند مصرف انرژی ورود پیدا کرده و این طرح به صورت پایلوت در بخش‌هایی از شهر تهران و مشهد اجرایی شده است. این طرح در واحدهای اداری و تجاری عمومی قابلیت اجرایی بیشتری دارد چراکه اجرای آن در خانه‌ها، متحمل صرف هزینه سنگینی است و در حال حاضر، امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول اظهار کرد: درحال حاضر، 7 درصد مصرف انرژی در بخش خانگی است و برنامه وزارت نیرو این است که تا 10 سال آینده، تمام بخش خانگی و از سال آینده، مکان‌های عمومی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند شوند.

حقی فام می‌گوید، تعرفه پایین نیز یکی از دلایل افزایش مصرف محسوب می‌شود. در بسیاری از کشورها با یک نظام تعرفه‌ای مصرف انرژی را مدیریت می‌کنند؛ کمک به مردم و دادن سوبسید نباید از طریق تعرفه ارزان انرژی باشد چراکه این امر منجر به افزایش مصرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها