اجلاس فوق‌العاده اتحادیه اروپا برای مهار بحران شبه‌جزیره کره

کره جنوبی نسبت به تحرکات نظامی آمریکا هشدار داد

فدریکا موگرینی، وزیر خارجه اتحادیه اروپا در پی نشست اضطراری کمیته سیاست و امنیت در اتحادیه اروپا برای رایزنی درباره آخرین تحولات کره شمالی، از جامعه جهانی خواست «ابزارهای مسالمت‌آمیز و نه نظامی» را برای پایان دادن به بحران مورد استفاده قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۷۵

به گزارش اسپوتنیک عربی، موگرینی در بیانیه‌ای گفت که اتحادیه اروپا از اقدامات دیپلماتیک با شرکای خود به منظور کاهش شدت تنش و خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره و با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز و نه نظامی حمایت می‌کند.

موگرینی افزود اتحادیه اروپا بر آمادگی‌اش برای حمایت از گفت‌وگویی مورد قبول و جدی با کره شمالی و جامعه بین‌المللی به منظور پایان دادن به بحرانی که امنیت آسیا و جهان را به خطر می‌اندازد، تاکید می‌کند.

موگرینی همچنین از کره شمالی خواست از انجام هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دیگر که به تنش‌های منطقه‌ای و جهانی اضافه می‌کند، امتناع کند.

در تحولی دیگر مون جیه ان، رئیس‌جمهور کره جنوبی دیروز گفت که هیچ گونه اقدام نظامی در شبه‌جزیره کره بدون موافقت سئول رخ نخواهد داد و دولتش نیز از جنگ با استفاده از هرگونه ابزار و شیوه‌ای جلوگیری می‌کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد مون جیه در سخنرانی سالانه در جشن هفتاد و دومین سالروز آزادی کشور از زیر سیطره حاکمیت نظامی ژاپن که از سال 1910 تا 1945 طول کشید، گفت: «دولت با هر نوع ابزار و به هر قیمتی از جنگ جلوگیری می‌کند. این جدای از تلاش برای ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مشکل هسته‌ای کره شمالی بدون در نظر گرفتن صعود یا سقوط در این رویکرد است.»

وی تأکید کرد تصمیم برای اقدام نظامی در شبه‌جزیره کره را کره جنوبی به تنهایی اتخاذ می‌کند و هیچ کس دیگر نمی‌تواند بدون موافقت کره جنوبی چنین تصمیمی اتخاذ کند.

تنش میان کره شمالی و آمریکا اخیرا در پی تبادل تهدید‌های واشنگتن و پیونگ یانگ افزایش یافت. دونالد ترامپ 8 آگوست تهدید کرد که کره شمالی «با آتش و خشم» مواجه می‌شود، این در حالی است که پیونگ‌یانگ به حمله موشکی به جزیره «گوام» آمریکا در اقیانوس آرام تهدید کرد.

کره شمالی جولای گذشته دو موشک مورد آزمایش قرار داد که ایالات متحده آمریکا اعلام کرد این دو موشک قاره پیما هستند. در پی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی شورای امنیت قطعنامه جدیدی تصویب کرد که بر اساس آن تحریم‌ها علیه کره شمالی تشدید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها