مجامع شرکت‌های بورسی در سال‌جاری رنگ و روی متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل داشت.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۳۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،کیوان شیخی رئیس اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت: هم تعدیلات بسیار چشمگیری برای عملکرد سال مالی قبل به بازار ارائه شده و هم برای سال جاری، پیش‌بینی‌هایی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و روند افزایش تقاضا در جهان با تعدیل مثبت بازگو شده است. وی افزود: در واقع همزمان با برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی و انتظار سهامداران به ارائه آخرین تغییرات از وضعیت سود‌آوری و تولیدی شرکت‌های بورسی، ما شاهد اتفاقات مثبت در حوزه نفت و انرژی و فلزات اساسی و سایر صنایع فعال در بازار سرمایه بودیم که باعث تحریک تقاضا در بازار سرمایه شد.

رئیس اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت: این اتفاق با توجه به سیاست‌های جدید دولت مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده بانکی و حمایت از تولید ملی جهت ایجاد اشتغال و عملی‌کردن اهداف برنامه ششم توسعه می‌تواند کماکان ادامه‌دار باشد و بازار سرمایه مامنی برای تزریق نقدینگی در نظر گرفته شود که به تولید ملی و اشتغال کمک شایانی خواهد کرد تا از این محل شرکت‌های تولیدی بتوانند تامین مالی خود را با اعمال افزایش سرمایه یا پذیرش شرکت‌های زیرمجموعه با کمترین هزینه و بروکراسی اداری انجام دهند.

شیخی گفت: با توجه به این‌که شرایط جهانی قیمت محصولات رو به بالاست و ذخایر استراتژیک جهانی با کاهش روبه‌روست و شرکت‌های بورسی ما دارای توان تولید بالا با بهای تمام شده پایین هستند قطعا سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای موازی بورس اوراق بهادار از توجیه بیشتر برخوردار است. به عنوان مثال اگر شاهد کاهش نرخ سودهای بی‌پشتوانه سیستم بانکی باشیم که عمده مشکلات امروز اقتصاد ناشی از این مدیریت بحرانگرای آنهاست، مطمئنا سرمایه‌های کلان دوباره به سمت تولید سرازیر خواهد شد و با توجه به حجم عظیم نقدینگی که در این چند سال ایجاد شده است، می‌تواند ابزار کمک‌رسان بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و تکامل چرخه تولید و مصرف در جامعه شود. وی افزود: توجه ویژه به بورس و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار که به عنوان نمونه‌هایی مختلف از صنایع فعال در کشورمان در این بازار حضور یافته‌اند می‌تواند به عنوان ابزار مناسبی برای تامین مالی شرکت‌ها به حساب آید. رئیس اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت: همیشه پیش‌بینی شرایط اقتصادی و اتفاقاتی که احتمال آنها در آینده محتمل است، بسیار دشوار است؛ اما خوش‌بینی بیش از حدی که این روزها ناشی از شرایط کسب و کار جهانی ایجاد شده، می‌تواند تاثیرات چشمگیری بر اقتصاد سایر کشورها داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها