تلنگر

هشدار‌های مهم برای تلفن‌های هوشمند

رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به افزایش حجم سفرهای تابستانی اظهار کرد: لازم است هموطنان قبل از اعزام به سفر به نکات هشداری پلیس توجه کرده و آن را مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۰۴

سرهنگ علی موالی با بیان این‌که شهروندان باید در فضاهایی مثل اتوبوس، قطار و... هرگونه درخواست را از بلوتوث‌های ناشناس رد کنند، بیان کرد: مردم باید از خرید گوشی و سیمکارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند حتی‌الامکان پرهیز کنند و در صورت خرید قبل از استفاده از این گونه گوشی‌ها آن را به طور کامل به تنظیمات کارخانه ریست کنند.

سرهنگ موالی افزود: شهروندان از قرار دادن تصاویر و فایل‌های خصوصی روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ‌تاپ پرهیز کنند و به دقت مواظب دستگاه‌های حامل داده شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عکاسی و هرنوع حافظه جانبی همراه خود باشند تا آنها را درهتل‌ها وسوئیت‌ها
جا نگذارند.

وی با بیان این‌که باید در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌های عمومی از بیان اطلاعات مهم مالی و شخصی خود پرهیز کنند، ادامه داد: قبل از شروع کار با دستگاه ATM کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کنند تا دستکاری نشده باشد.

سرهنگ علی موالی به شهروندان تاکید کرد: اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید. این اطلاعات سارقان را از عدم حضور شما در منزل آگاه می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از اتمام کار در کافی‌نت‌ها از حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و کوکی‌ها و تاریخچه مرورگر را پاک کنید و از اطلاعات خود چیزی را روی سیستم به جا نگذارید.

رئیس پلیس فتای استان قم خاطرنشان کرد: بر روی لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی خود (بایوس، سیستم عامل و فایل‌های حساس) رمز عبور قدرتمند بگذارید تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن، اطلاعات آن براحتی قابل سرقت نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها