این روزها احتمالا بدترین روزهای ناشران و کتابفروشان است. نفس ناشران خیلی وقت است که به شماره افتاده و اکنون آنها بی‌رمق‌تر از همیشه به دنبال وضعی جدید برای فروش محصولات‌شان هستند. وضع نگران‌کننده کتاب و کتابخوانی و بحران اقتصادی در حوزه بازار کتاب وضع این حوزه را بحرانی کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶۲

از زمان افتتاح باغ کتاب تهران استقبال خوبی از جانب مردم صورت گرفته است. از طرفی وسعت این مکان، تسهیل خرید کتاب و قیمت‌های به صرفه کتاب‌ها ویژگی‌های مثبتی است که مخاطبان برای باغ کتاب تهران نام می‌برند. باغ کتاب تهران سعی کرده با ارتباط حضوری مخاطب با کتاب در محیطی مفرح و آرام و ایفای نقش به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده در فرآیند تولید و انتشار در جهت رفع بحران کتاب و کتابخوانی گام‌بردارد اما این موضوع بنا به دلایلی چندان خوشایند کتابفروشان نیست.

آن‌طور که هنرآنلاین گزارش داده، در متن نامه‌ای که ناشران نوشته‌اند و رو نوشت آن برای سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت ارشاد)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) و رئیس اتاق اصناف فرستاده شده به این موضوع اعتراض کرده و همچنین، بیش از 350 کتابفروش در نامه‌ای به رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نسبت به راه‌اندازی کتابفروشی در باغ کتاب اعتراض کرده و خواستار جلوگیری از آسیب‌هایی شده‌اند که راه‌اندازی باغ‌کتاب ممکن است به کتابفروشان بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها