فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء:

نیمی از مخازن آب کشور را قرارگاه خاتم ساخت

سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در حال حاضر 45 تا 50 میلیارد مترمکعب مخازن آب ساخته‌شده در کشور داریم که از این مجموعه بیش از 25 میلیارد مترمکعب آن توسط قرارگاه خاتم ساخته شده است و حال فرض کنید اگر قرارگاه به این پروژه ورود نمی‌کرد، چه مشکل بزرگی در کشور رخ می‌داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۵۸

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در گفت‌وگو با فارس به برخی اظهارات غیرکارشناسی مبنی بر سدسازی و تأثیر آن در بروز ریزگردها اشاره کرد و گفت: برخی اظهارات غیرفنی و غیراصولی از زبان برخی افراد تحت عنوان کارشناس، منطقی به نظر نمی‌رسد، اینجانب به عنوان فردی که 25 سال در فعالیت‌های سازندگی کشور حضور دارم، اصلا قبول ندارم که موضوع سدسازی غیرضروری است و موجب ایجاد ریزگرد می‌شود.

سردار عبداللهی افزود: امروز مشکلی به نام چالش آب آشامیدنی و حتی کشاورزی و صنعتی در کشور داریم، بارها شنیده‌ایم که وزارت نیرو اعلام کرده است اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود، آب جیره‌بندی خواهد شد و کمبود این مایه حیات در کشور می‌رساند که اگر قرار باشد سدی در کشور ساخته نشود،‌ مشکلات کم‌آبی دوچندان خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیان کرد: عده‌ای ریزگردها را بهانه می‌کنند تا سدها ساخته نشود، در حالی که «ایجاد ریزگرد به دلیل سدسازی» به صورت علمی ثابت نشده است و هیچ‌کس این ادعا را به صورت غیرعلمی نمی‌پذیرد. اگر بخواهیم آب موردنیاز کشور را تأمین کنیم، باید به روشی تأمین شود و اگر کسی مدعی است این روش‌ها غلط است، باید راهکار ارائه کند.

سردار عبداللهی ادامه داد: مثلا آیا می‌توان در جنوب کشور یا در آب‌های خزر با آب‌شیرین‌کن، آب تأمین کرد و به مناطق دیگر کشور رساند؟ انتقال آب هزینه‌های گزاف و سنگین دارد و این ادعاها مطالبی غیرفنی و غیراصولی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: چنانچه سدها ساخته نمی‌شدند، در تأمین آب شرب مردم با مشکل مواجه بودیم و البته ضروری است آسیب‌شناسی‌ها به‌صورت علمی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها