عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: با توجه به فرصت‌های طلایی شهر قزوین و ظرفیت زیاد آن در حوزه‌های مختلف، اما هنوز استفاده مطلوب و ملموس از این فرصت‌ها نشده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۷۲

به گزارش ایسنا،حسین مهدیخانی اظهار کرد: شهر قزوین یکی از شهرهای بزرگ، بااهمیت و توسعه‌یافته ایران است که بر اساس تحقیقات باستان‌شناسان اساس شهر قزوین متعلق به دوران ساسانیان بوده و قدمت تاریخی و باستانی آن سبب شده تا قزوین دارای اماکن تاریخی بسیاری ‌باشد.

وی افزود: ازجمله اماکن استان می‌توان به کاروانسراهایی چون سعدالسلطنه و گلشن، گرمابه‌هایی چون قجر و سردار، میمون قلعه، آب‌انبار سردار، چهار انبیا، کاخ چهل‌ستون، امامزاده حسین، مسجد جامع، مسجدالنبی و بازار قزوین اشاره کرد.

مهدیخانی گفت: قزوین به‌واسطه خوشنویسـان و هنرمندان بـزرگـی‎ کـه داشته‎‎‎،‎ به‌عنوان‎‎ پایتخت‎ خوشنویسی‎‎ ایران معرفی‌شده است و همواره به‌صورت‎ یکی‎ از قطب‌های خوشنویسی‎ در کشور و حتی‎ در جهان‎ مطرح‎ است بنابراین می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد.

وی تصریح کرد: از نمایشگاه بین‌المللی قزوین می‌توان به‌عنوان فرصت برای شهر قزوین یاد کرد بنابراین اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی از فرصت‌های شهر قزوین برسیم می‌توان به فرصت‌های گردشگری، علمی و آموزشی اشاره کرد که هم‌اکنون از این فرصت‌ها آن‌طور که باید استفاده‌ نشده است.

هتل‌های اندک یکی از علل بی‌توجهی به حوزه‌ گردشگری

مهدیخانی ادامه داد: در مقوله صنعت گردشگری با وجود این‌که قزوین، آثار و اماکن تاریخی فراوانی دارد اما یکی از شهرهایی است که با کمترین جذب گردشگر داخلی و خارجی همراه بوده و شمار هتل‌های اندک این شهر می‌تواند گواه این ادعا باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان افزود: رغبت پائین ورود گردشگر به این شهر به‌عنوان مقصد سفر، سبب نداشتن جذابیت سرمایه‌گذاری در این بخش شده بنابراین ورود گردشگر به شهر با هر بهانه‌ای سبب روی آوردن سرمایه‌گذاران به بخش توریسم می‌شود.

وی گفت: در این چند ساله اخیر برنامه‌ها و اقداماتی جهت جذب گردشگران خصوصاً توسط شهرداری قزوین با کمک میراث فرهنگی صورت گرفته است اما زمانی می‌توان گفت این اقدامات به ثمر رسید که بخش قابل‌ ملاحظه‌ای از اقتصاد شهر قزوین استوار بر گردشگری شود. با توجه به فرصت‌های طلایی شهر قزوین و ظرفیت زیادی که در حوزه‌های مختلف دارد اما هنوز استفاده مطلوب و ملموس از فرصت‌ها نشده است و باید تا توجه بیشتری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها